Joves, adolescent i violència de gènere

En relació a la violència de gènere, els darrers temps ha emergit a una part de la societat, una certa alarma social que ve a dir que les parelles joves continuen reproduint rols negatius de gènere. No és un fenomen que les noves generacions ja hagin deixat enrere, sinó que emergeix de nou i amb força.

Els Objectius generals d’aquest programa són:

• Disminuir la probabilitat que la violència aparegui, transformant entorns de risc i reforçant a les persones en les seves capacitats i habilitats, per tal de detectar-la i afrontar-la.
  • Generar la reflexió i el pensament crític sobre les pautes de relació establertes dins la nostra societat per a crear noves maneres de relacionar-se, basades en valors fonamentals com són la igualtat, el respecte, la confiança i la comunicació entre les persones.

Els continguts bàsics i generals d’aquest pla de treball contemplen tres grans blocs:

• El treball de la igualtat de gènere.
  • El treball de mites i estereotips.
  • El concepte i la identificació de la violència.

Per a poder treballar aquests continguts en sis sessions s’aprofundeix en conceptes conformen aquests blocs i es treballen continguts més específics com:

• Mites de l’amor romàntic
  • Rols de gènere: home/ dona
  • Sistema sexe / gènere – Estereotips de gènere
  • Diversitat i respecte a la diferència
  • Violència masclista – Tipus de violència – Fases del cercle de la violència de gènere
  • Relacions afectives – sexuals positives

Es presenta en forma de taller de 6 sessions, amb cada grup-classe, per treballar a partir de dinàmiques grupals temes relacionats amb la convivència a l’aula, de forma conjunta i analitzada amb el tutor i/o l’equip docent.

També hi ha la possibilitat de treballar aquests temes directament amb professorat, a través de sessions de formació amb Claustres, Equips docents, etc.