Presentem la campanya "Jo faig un 36 per a la Fundació SER.GI" per recaptar fons per a la masoveria urbana

IMG_6102_ok

L’objectiu d’aquesta campanya és recaptar fons per al projecte de Masoveria Urbana que porta a terme aquesta entitat. Aquesta iniciativa permet l’accés a l’habitatge a un preu més econòmic a canvi de petites reformes de millora per part del llogater.

La campanya està oberta al públic en general, que pot fer les seves aportacions mitjançant un apartat especial que s’ha obert a la web de la Fundació SER.GI (www.fundaciosergi.org/colabora/faigun36/)

Hem fet la presentació pública de la campanya “Jo faig un 36 per a la Fundació SER.GI”, conjuntament amb les organitzacions professionals adherides.

La presentació de la campanya ha anat a càrrec de Bru Pellissa i Jaume Fàbrega, president i vicepresident, respectivament, de la Fundació, acompanyats dels representants del Col·legi de Pedagogs de Catalunya, el Col·legi d’Educadores i Educadors Socials de Catalunya, el Col·legi d’Enginyers Tècnics Industrials de Girona, el Gremi d’Instal·ladors de Girona, l’Associació d’Hostaleria de Girona i Radial i l’Associció Gironina d’Empresàries.

La campanya

La campanya la impulsa la Fundació SER.GI amb la col·laboració de diferents organitzacions gironines que es comprometen a fer-ne difusió entre els seus associats. La intenció és que qui vulgui pugui contribuir amb 36€ anuals, tres euros mensuals, per cobrir la gestió de com a mínim 5 habitatges que es destinaran a persones o famílies en risc d’exclusió i que han perdut el seu lloc de treball o que no poden arribar a pagar un lloguer a preus de mercat, però que tenen les habilitats i experiència suficient, ells o persones del seu entorn, per fer les obres de millora.

Masoveria urbana
En el seu paper de mediadora, la Fundació SER.GI ha aconseguit per part d’alguns propietaris l’abaratiment del cost del lloguer a canvi de millores en l’habitatge. Es tracta que els llogaters, amb la supervisió de la Fundació, s’ocupin de fer uns arranjaments acordats, com la millora del paviment, pintura, instal·lacions elèctriques, tancaments, enrajolats, etc. per poder disposar d’un preu de lloguer més econòmic.

El tipus d’usuaris que l’entitat atén són principalment famílies monoparentals, dones víctimes de violència masclista, pensionistes amb ingressos reduïts, persones en situacions d’atur de llarga durada, persones amb alguna discapacitat, persones amb malalties greus, famílies desnonades, persones immigrades sense permís de residència, “nova pobresa”, és a dir persones i famílies damnificades per la crisi econòmica i que no havien estat mai usuàries de serveis d’atenció primària, etc.

La metodologia Freinet, ahir i avui. Acte de fi de curs del MRPdeGirona

Aquest proper dimarts 28 de maig a les 18.00 h de la tarda es celebrarà l’acte de fi de curs del Moviment de Renovació Pedagògica de Girona que girarà a l’entorn de FREINET: AHIR i AVUI.

L’acte, conduit per en MON MARQUÈS, professor emèrit de Pedagogia de la Universitat de Girona, estarà dividit en dues parts: Una amb la presentació del llibre “Els vaig prometre el mar”, de Sebastián Gertrúdix, professor i membre de MRP i Sergi Bernal, geogràfic i documentalista; i l’altra, amb la participació de les escoles Nabí de Barcelona i l’escola 9d4t de Quart que en l’actualitat fan servir la metodologia Freinet.

II Jornada d’Acció Social: Joves i segones oportunitats educatives

La Federació d’Entitats Catalanes d’Acció Social (ECAS) conjuntament amb la Facultat d’Educació i Psicologia de la Universitat de Girona (UDG) organitzen la II Jornada d’Acció Social: Joves i segones oportunitats educatives el proper dia 24 de maig. Quan: 24 de maig de 2019, de 9 a 13h On: Facultat d’Educació i Psicologia de la Universitat […]

25 anys de solidaritat: Assemblea anual de la Coordinadora d’ONG Solidàries

Posem en valor la feina feta en 25 anys! Un any més participem a l’Assemblea anual de la Coordinadora d’ONG Solidàries celebrada aquest dissabte 4 de maig al Museu de la Mediterrània de Torroella de Montgrí. Ha estat una jornada de retrobaments, que ha servit també per a fer balanç i celebrar els nostres 25 […]