Organitzem el debat "Dinamitzar les famílies per millorar els èxits educatius"

Dijous 7 març 2013 a les 19 h.
Lloc: Sala de la Fundació Universitat de Girona (plaça Jordi de Sant Jordi – Girona)

Intervindran:

• Jordi Collet, professor de sociologia a la UV, coautor del llibre “Famílies, escola i èxit. Millorar els vincles per millorar els resultats”, i que presentarà les conclusions de la recerca realitzada.
  • Xavier Besalú, professor de pedagogia a la Universitat de Girona.
  • Pep Camps (Escola les Moreres de Flaçà).
  • Montse Marquet (Escola Mare de Déu del Mont de Girona).
  • Albert Quintana, vicepresident de la Fundació SER.GI que moderarà l’acte.

S’exposaran experiències que s’estan duent a terme en els centres per afavorir els vincles de les famílies amb l’escola i així millorar l’èxit educatiu.

En el debat es plantejarà preguntes com ara: Quin és el rol i el lloc de les famílies a l’escola? El treball amb famílies és una part central del “fer de mestre”? L’escola tem la participació i la crítica de les famílies? Les famílies desconfien dels mestres? Pensen que el mestre només treballa pels seus interessos? Existeix un espai de trobada i diàleg en les centres d’educació obligatòria? Com es poden construir aliances entre docents i famílies per afavorir l’èxit escolar? Escola i família poden treballar junts en favor dels infants i joves des de la coresponsabilitat?