Més de 40 professionals iniciaran un moviment de renovació pedagògica a les comarques gironines

La Fundació SER.GI ha organitzat la II Jornada “Repensem l’Escola” que  ha comptat amb 300 professionals d’arreu de Catalunya

Després de l’èxit de les primeres jornades “Repensem l’Escola” que la Fundació SER.GI va organitzar l’any passat, el passat dissabte 24 de març va tenir lloc la segona edició pensada en donar continuïtat a la necessitat de reflexionar sobre l’escola, que té el col·lectiu de mestres, professors, educadors i famílies en l’àmbit nacional.

La jornada d’aquest any es titulava “La mirada cap a l’infant i l’adolescent” i ha partit d’experiències de centres públics i privats que innovant, o bé recuperant antics models pedagògics, centren el procés educatiu en el nen/a o l’adolescent. En aquesta edició la reflexió s’ha centrat en el concepte que es té de l’infant i adolescent durant el procés educatiu, fent èmfasi sobre la relació escola, família i entorn.

Les jornades “Repensem l’Escola” volen esdevenir un espai de trobada i intercanvi entre la comunitat educativa, amb l’interès d’il·lusionar els equips docents a tirar endavant els seus objectius innovadors, i de vegades trencadors, més enllà de les dificultats o traves burocràtiques.

La conferència inaugural titulada “El que dóna ales a la vida: repensar l’escola des de la confiança i l’amor” ha anat a càrrec de Carles Parellada, mestre i terapeuta sistèmic, que treballa a l’ICE de la UAB, i a l’Institut Gestalt de Barcelona.

A continuació hi ha hagut tres taules rodones paral·leles. La primera centrada en l’etapa infantil i que ha analitzat experiències de 0 a 6 anys. Compta amb la participació de Xicalla, un experiència d’educació lliure de 2 a 6 anys del Barri de Gràcia de Barcelona,  l’Escola Bressol Municipal Confetti de Sarrià de Ter i l’Escola Bressol Municipal La Baldufa de Girona. A la taula també s’ha estudiat el cas de les Förskolor, una escola d’Educació Infantil de Suècia.

La segona taula rodona estava centrada en l’etapa primària i s’hi han analitzat experiències de 6 a 12 anys. Ha comptat amb la presència d’El Roure, una cooperativa educativa de Sant Joan de Mediona, l’Escola El Carrilet de Palafrugell i l’Escola Santa Cecília ZER Les Salines.

La tercera estava dedica a parlar de l’etapa secundària, i s’ha comptat amb les experiències de l’Institut de Sils i del Grup La Font, una experiència de Pedagogia Waldorf aplicada a secundària, i també la de l’IES Les Termes de Sabadell.

Després del dinar s’ha organitzat un espai de trobada on unes quaranta persones s’han compromès ha implicar-se en un moviment de renovació pedagògica a Girona o altres indrets. Per fer-ho es comptarà amb la dinamització de la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya.

A la tarda, l’espai pels tallers ha permès aprofundir en temes com l’aplicació del ioga a l’educació infantil, primària i secundària; el treball de Pikler; el joc de qualitat del projecte www.jugarijugar.com; la pedagogia sistèmica; com fer una classe d’art a la secundària; i la geometria sagrada.

En els espais paral·lels s’ha comptat amb l’exposició de CCOO “Professionals de l’educació: la incertesa d’educar”; una petita exposició de materials de jugarijugar.com; i una exposició de llibres.

Agenda Fundació

Tira pel dret Concert solidari pel 70è Aniversari de la Declaració Universal dels Drets Humans amb l’Orquestra Maribel i Germà Negre

El 15 de desembre, l’Orquestra Maribel i Germà Negre posen la banda sonora al 70 è aniversari de la Declaració Universal dels Drets Humans. Vine i Tira pel Dret! Venda d’entrades Germà Negre Des de la cultura popular els animals s’han utilitzat en molts casos per representar actituds i comportaments humans, ja sigui des de […]

Agenda Parcipació i Ciutadania