La Taula d'Enginyeria col·labora en la campanya “Jo faig un 36 per a la Fundació SER.GI” per recaptar fons per a la masoveria urbana

La Taula d’Enginyeria de les Comarques Gironines, que agrupa els set col·legis professionals de les diferents enginyeries amb presència al territori gironí, ha arribat a un acord amb la Fundació SER.GI per col·laborar amb una campanya de micromecenatge en favor del dret a l’habitatge.

L’objectiu de la campanya “Jo faig un 36 per a la Fundació SER.GI” és recaptar fons per al projecte de Masoveria Urbana que porta a terme aquesta entitat. Aquesta iniciativa permet l’accés a l’habitatge a un preu més econòmic a canvi de petites reformes de millora per part del llogater.

La campanya la impulsa la Fundació SER.GI amb la col·laboració de diferents organitzacions gironines que es comprometen a fer-ne difusió entre els seus associats. La intenció és que qui vulgui pugui contribuir amb 36€ anuals, tres euros mensuals, per cobrir la gestió de com a mínim 5 habitatges que es destinaran a persones o famílies en risc d’exclusió i que han perdut el seu lloc de treball o que no poden arribar a pagar un lloguer a preus de mercat, però que tenen les habilitats i experiència suficient, ells o persones del seu entorn, per fer les obres de millora.

La campanya també està oberta al públic en general, que pot fer les seves aportacions mitjançant un apartat especial que s’ha obert a la web de la Fundació SER.GI (www.fundaciosergi.org/colabora/faigun36/).

Masoveria urbana
En el seu paper de mediadora, la Fundació SER.GI ha aconseguit per part d’alguns propietaris l’abaratiment del cost del lloguer a canvi de millores en l’habitatge. Es tracta que els llogaters, amb la supervisió de la Fundació, s’ocupin de fer uns arranjaments acordats, com la millora del paviment, pintura, instal·lacions elèctriques, tancaments, enrajolats, etc. per poder disposar d’un preu de lloguer més econòmic.

El tipus d’usuaris que l’entitat atén són principalment famílies monoparentals, dones víctimes de violència masclista, pensionistes amb ingressos reduïts, persones en situacions d’atur de llarga durada, persones amb alguna discapacitat, persones amb malalties greus, famílies desnonades, persones immigrades sense permís de residència, “nova pobresa”, és a dir persones i famílies damnificades per la crisi econòmica i que no havien estat mai usuàries de serveis d’atenció primària, etc.

Nous cursos de formació en línia, reconeguts pel Departament d’Ensenyament

Presentem una nova i doble proposta formativa adreçada a docents de primària, secundària i cicles formatius i altres professionals del món social. Es tracta de dos cursos de 40 hores cadascun en modalitat online, reconeguts pel Departament d’Ensenyament, com activitats de formació permanent adreçades al professorat d’ensenyament: L’EDUCACIÓ EMOCIONAL: DEL DOCENT A L’AULA GESTIÓ DE […]

Agenda Fundació

VI Jornades Repensem l’escola. Avancem col·lectivament?
Quins reptes tenim per caminar cap a una educació alliberadora i equitativa?

Després cinc edicions repensant l’escola amb membres de tota la comunitat educativa, arriben de nou les jornada Repensem l’Escola, un espai de reflexió, formació i intercanvi amb la intenció de seguir avançant. Des de l’Escola Bressol fins a Batxillerat, i passant també pels espais d’educació no formal l’educació al país s’està movent, revolucionant. Ens cal compartir […]

Biblioteca pública i compromís social

Jornada organitzada conjuntament amb el Col·legi de Bibliotecaris-Documentalistes de Catalunya. Participen: Marga Losantos. Presidenta Col·legi de Bibliotecaris-Documentalistes de Catalunya Adela d’Alòs-Moner. Presidenta Fundación Biblioteca Social Lluís Puigdemont. Director Fundació SER.GI Núria Ruiz. Bibliotecària Biblioteca Bon Pastor. Guanyadora 1r. Premio “Biblioteca pública y Compromiso Social” Gemma Ciuró. Directora Biblioteca Comarcal de Blanes