La Fundació SER.GI participa com a dinamitzadora comunitària del Pla d’acció social de la Bisbal

L’Àrea d’Acció Social i Ciutadania de l’Ajuntament de la Bisbal ha iniciat un treball participatiu per l’elaboració de Pla local d’acció social de la Bisbal (PLAS). La redacció del PLAS s’ha encarregat a la Cooperativa i-LabSo. La Fundació SER.GI hi participa com a dinamitzadora comunitària fent el contacte i calendaritzant les trobades amb les entitats i co-entrevistant a les entitats conjuntament amb i-LabSo. Això ha permés una coneixença de primera mà de les entitats del municipi i establir un molt bon punt de partida per fer xarxa i iniciar accions en pro de la millora social i per traçar les línies del treball comunitari.

El passat dissabte 11 de novembre el Teatre Mundial va acollir una jornada participativa on una trentena de representants d’entitats van participar en diferents dinàmiques de cooperació.

Es preveu que aquest Pla emmarqui accions i propostes de treball que caldrà prioritzar amb l’objectiu de generar xarxes socials, millorar la convivència i la cohesió social i facilitar la igualtat d’oportunitats de bisbalenques i bisbalencs.

Això va arribar després d’una primera fase de motivació de les entitats a través d’entrevistes personalitzades a una mostra heterogènia d’associacions bisbalenques. Va ser activitat lúdica on, utilitzant diverses metodologies de joc per a l’aprenentatge col·lectiu, es poder treballar el potencial del treball en xarxa i es va oferir un espai per expressar, comentar i compartir les necessitats socials del municipi des del punt de vista de tots participants.

Per tal que les línies estratègiques del PLAS siguin àmpliament compartides, des del mes d’octubre s’ha posat en marxa un procés participatiu que vol garantir la màxima implicació de la ciutadania i establir mecanismes de retorn entre institucions i ciutadania. Les actuacions en l’àmbit social només poden ser efectives si es plantegen de manera transversal.

A la pràctica això es tradueix en la coordinació de les polítiques socials amb altres actuacions sota un marc i unes estratègies comunes. En aquest sentit les entitats i associacions de la ciutat hi juguen un paper clau. El teixit associatiu de la Bisbal és un actiu molt potent al municipi i és, en si mateix, una oportunitat per a l’acció ciutadana, el foment del lleure educatiu, la promoció de la diversitat i la inclusió social.

El proper 2 de desembre se celebrarà la segona –i cabdal – jornada oberta a tota la ciutadania: a partir de 3 ponències entorn a la responsabilitat social de les entitats i la reflexió del fet intercultural a les associacions, es dissenyaran tallers sectorials simultanis per tal d’extreure’n propostes de treball que responguin a les necessitats pròpies i comunitàries.

La redacció el PLAS anirà prenent forma al llarg de tot el procés i es concretarà finalment en la definició de les línies estratègiques a seguir en matèria social per part de la regidoria d’Acció Social i Ciutadania en consonància amb un treball estratègic d’abast municipal. Es preveu que el tancament i entrega del Pla sigui a principis del 2018.

La metodologia Freinet, ahir i avui. Acte de fi de curs del MRPdeGirona

Aquest proper dimarts 28 de maig a les 18.00 h de la tarda es celebrarà l’acte de fi de curs del Moviment de Renovació Pedagògica de Girona que girarà a l’entorn de FREINET: AHIR i AVUI.

L’acte, conduit per en MON MARQUÈS, professor emèrit de Pedagogia de la Universitat de Girona, estarà dividit en dues parts: Una amb la presentació del llibre “Els vaig prometre el mar”, de Sebastián Gertrúdix, professor i membre de MRP i Sergi Bernal, geogràfic i documentalista; i l’altra, amb la participació de les escoles Nabí de Barcelona i l’escola 9d4t de Quart que en l’actualitat fan servir la metodologia Freinet.

II Jornada d’Acció Social: Joves i segones oportunitats educatives

La Federació d’Entitats Catalanes d’Acció Social (ECAS) conjuntament amb la Facultat d’Educació i Psicologia de la Universitat de Girona (UDG) organitzen la II Jornada d’Acció Social: Joves i segones oportunitats educatives el proper dia 24 de maig. Quan: 24 de maig de 2019, de 9 a 13h On: Facultat d’Educació i Psicologia de la Universitat […]

25 anys de solidaritat: Assemblea anual de la Coordinadora d’ONG Solidàries

Posem en valor la feina feta en 25 anys! Un any més participem a l’Assemblea anual de la Coordinadora d’ONG Solidàries celebrada aquest dissabte 4 de maig al Museu de la Mediterrània de Torroella de Montgrí. Ha estat una jornada de retrobaments, que ha servit també per a fer balanç i celebrar els nostres 25 […]