La Fundació SER.GI i la Fundació Catalunya-La Pedrera fan el lliurament dels diplomes de les Beques escolars a Salt

La Fundació Catalunya-La Pedrera i la Fundació SER.GI van organitzar ahir l’acte de lliurament de diplomes del programa Beques escolars a l’Auditori Complex Cultural Coma-Cross.

L’acte va comptar amb les intervencions de Lluís Farrés, director de l’àrea de Coneixement i Recerca de la Fundació Catalunya-La Pedrera; Núria Tió, regidora de l’Ajuntament de Salt; Cati Batalla, inspectora d’Ensenyament de la Generalitat; i Bru Pellissa, president de la Fundació SER.GI;

Resultats
En acabar el curs escolar 2014-2015, hi ha concedides 37 beques per a la incorporació de joves en acadèmies i centres de formació per reforçar diverses matèries curriculars, principalment les instrumentals de llengua.

Durant aquest curs, per comissió de beques, es va acordar mantenir com a criteri de selecció de beneficiaris aquells alumnes que presentaven potencial “d’èxit escolar” i amb baixos nivells de renta familiar. En aquest sentit els alumnes i les famílies veuen en l’actuació del programa Beques escolars l’oportunitat de poder assegurar suport econòmic per els estudis dels seus fills.

El programa Beques escolars
Aquest programa, va ser creat per Fundació Catalunya- La Pedrera amb l’objectiu de proporcionar unes condicions econòmiques i socials adients per al col·lectiu d’infants i joves en risc o situació d’exclusió social per ajudar-los a assolir la formació necessària per a accedir al món laboral en millors condicions i incrementar així la seva taxa d’ocupació. Els beneficiaris de les beques són proposats per les entitats col·laboradores del Programa, que des de la seva experiència i pràctica quotidiana poden seleccionar els perfils més adients per a participar-hi. La col·laboració amb Ser.gi es va iniciar l’any 2008, i des d’aleshores s’han atorgat un total de 242 beques.

Així doncs, el programa pretén donar suport econòmic i acompanyament tutorial a un perfil d’alumne amb potencial d’èxit educatiu, però que per la precarietat econòmica i per altres possibles mancances en el sí del nucli familiar pot veure estroncat el seu itinerari educatiu/formatiu i, per tant, esdevenir un jove en risc d’exclusió social.

Es tracta de concedir beques a joves en situació de vulnerabilitat a través de beques estudis, per a fomentar la continuïtat de l’educació dins l’ensenyament reglat (obligatori) i minimitzar els costos directes i d’oportunitat per a la família.

Els objectius d’aquest programa són facilitar escenaris que permetin viure experiències comunicatives i de cooperació, positives, entre pares, professionals de l’educació i alumnes. També incrementar l’èxit acadèmic dels joves i promoure la identificació i acció precoç de casos de fracàs escolar.

El programa es caracteritza per la flexibilitat que permet adaptar-se al màxim al perfil i a les necessitats dels usuaris i també a la dinàmica de funcionament de les entitats col·laboradores. Un altre dels aspectes importants del programa és el seguiment tutorial implícit a la beca i que es realitza a través de les entitats amb la finalitat que s’assoleixin els objectius establerts en cada cas. Les entitats es comprometen també a desenvolupar un paper de mediació i coordinació entre totes les parts implicades en el procés socioeducatiu de l’infant.

La metodologia Freinet, ahir i avui. Acte de fi de curs del MRPdeGirona

Aquest proper dimarts 28 de maig a les 18.00 h de la tarda es celebrarà l’acte de fi de curs del Moviment de Renovació Pedagògica de Girona que girarà a l’entorn de FREINET: AHIR i AVUI.

L’acte, conduit per en MON MARQUÈS, professor emèrit de Pedagogia de la Universitat de Girona, estarà dividit en dues parts: Una amb la presentació del llibre “Els vaig prometre el mar”, de Sebastián Gertrúdix, professor i membre de MRP i Sergi Bernal, geogràfic i documentalista; i l’altra, amb la participació de les escoles Nabí de Barcelona i l’escola 9d4t de Quart que en l’actualitat fan servir la metodologia Freinet.

II Jornada d’Acció Social: Joves i segones oportunitats educatives

La Federació d’Entitats Catalanes d’Acció Social (ECAS) conjuntament amb la Facultat d’Educació i Psicologia de la Universitat de Girona (UDG) organitzen la II Jornada d’Acció Social: Joves i segones oportunitats educatives el proper dia 24 de maig. Quan: 24 de maig de 2019, de 9 a 13h On: Facultat d’Educació i Psicologia de la Universitat […]

25 anys de solidaritat: Assemblea anual de la Coordinadora d’ONG Solidàries

Posem en valor la feina feta en 25 anys! Un any més participem a l’Assemblea anual de la Coordinadora d’ONG Solidàries celebrada aquest dissabte 4 de maig al Museu de la Mediterrània de Torroella de Montgrí. Ha estat una jornada de retrobaments, que ha servit també per a fer balanç i celebrar els nostres 25 […]