Kalilu Jammeh relata la seva tràgica experiència en la presentació del seu llibre “El viaje de Kalilu”

Dimarts 3 de maig vam iniciar la programació d’enguany de “Girona Intercultural”, conformada per més d’una vintena d’actes relacionats amb la interculturalitat i els col·lectius en situació de vulnerabilitat social.

El primer acte, que es va fer a Llibreria 22, va ser la presentació del llibre de Kalilu Jammeh, “El viaje de Kalilu”. En el seu llibre l’autor explica en primera persona l’impressionant i cruel viatge que va emprendre des de Gàmbia fins a Catalunya. Un viatge de 17.345 km. en divuit mesos fugint de la pobresa, les guerres i havent de creuar el desert i el mar. Amb el seu testimoni Kalilu Jammeh treu a la llum les dificultats amb què es troben moltes persones per intentar arribar a casa nostra, una realitat desconeguda o ignorada des de fa més de vint anys.

L’autor explica que “molts joves africans pensen que la seva única via d’escapament de les afliccions que pateixen és fugir cap a Europa”. Però la idea que molts d’ells tenen, conformada pels turistes que visiten l’Àfrica i les imatges que els arriben per la televisió, es veu truncada en el seu periple pel desert i el mar, on el 95% dels que comencen el viatge acaben atrapats en el camí o morts.
El “Viaje de Kalilu” és el primer llibre en primera persona que narra els fets que han de patir moltes persones per arribar a casa nostra. Jammeh va ser testimoni de la “violència, els assassinats, l’extorsió, les violacions, i els robatoris” i denuncia que a més els governs encara agreugen la situació amb l’empresonament, les deportacions i el confinament en camps aïllats al desert.

En arribar a Europa, es va proposar explicar tota la veritat d’aquest viatge amb el doble objectiu que es conegui a casa nostra, i també que els joves africans desmitifiquin el que representa Europa i els perills que suposa un viatge tan dur.

Els governs de Gàmbia i Senegal han acollit molt bé la iniciativa de traduir el llibre a l’anglès i al francès per tal de difondre’l entre la seva població i fer-la coneixedora d’aquesta realitat que han de patir tants compatriotes seus.

Al finalitzar l’acte Kalilu Jammeh va explicar que actualment està treballant en diferents projectes de “Save the Gambian Orphans”, una ONG que ha fundat ell mateix, i que té per objectiu l’educació dels nens orfes i el desenvolupament de l’agricultura, que és la base de l’economia de Gàmbia.

Lliurament dels diplomes de les Beques escolars i universitàries a Salt

La Fundació Catalunya La Pedrera i la Fundació SER.GI fan el lliurament dels diplomes de les Beques escolars i universitàries a Salt. Un total de 43 alumnes de Salt han estat becats durant el darrer curs escolar. El projecte Beques escolars, iniciat l’any 2002, té com a objectiu oferir beques a estudiants en risc o situació d’exclusió social a través d’entitats socials de referència, per tal de prevenir el fracàs escolar. Des del 2016 es dona continuïtat a aquests alumnes en els seus estudis universitaris des del programa Beques universitàries. El projecte està liderat per la Fundació Catalunya La Pedrera, i a Salt el gestiona la Fundació SER.GI

Mecenatge

Primera Caminada Canina solidària