Jornada "Bones pràctiques d'intervenció amb immigració i interculturalitat"

Jornada organitzada per la Associació Atlàntida, professionals per la Interculturalitat, dirigida a professionals de diferents àmbits i al mon associatiu de la immigració.

La jornada té com objectiu el poder presentar, discutir i debatre entorn experiències de treball considerades com a positives en relació als processos interculturals al nostre país. Hi ha projectes relacionats en diferents àmbits de la intervenció: educació, salut, benestar social, mon associatiu… , que han tingut bons resultats i que poden ser un referent en el moment actual i en relació a la necessària cohesió social. Es presentaran alguns projectes que es porten a terme a diferents localitats de Catalunya, junt amb una aportació de França.

PROGRAMA (veure PDF):

Organització de tres Taules-debat, amb intervencions emmarcades en tres grans àmbits: Educació, Inclusió Social i Salut, amb la presentació de quatre experiències per taula.

Dimecres 30 de novembre
Lloc: Espai Francesca Bonnemaison. c/ Sant Pere Més Baix, 7 Barcelona

8,30 h. Recollida de documentació.

9 h. Inauguració de la Jornada:
– Oriol Amorós. Secretari d’Immigració, Igualtat i Ciutadania de la Generalitat de Catalunya.
– Antoni Garcia i Acero, Diputat Delegat d’Igualtat i Ciutadania de la Diputació de Barcelona.
– Montserrat Feu, Presidenta de l’associació Atlàntida, professionals per la Interculturalitat.

9,30 – 11,30 h. Taula-debat: EDUCACIÓ

• Educació Primària: TEAF Taller d’estudi assistit amb famílies de l’Escola Mas-Masó de Salt. Marina Valladares i Laia Casas, tècniques del projecte. Fundació SERGI de Girona.
  • Educació Secundària: Fem de professors! Yolanda Muñoz i Sebastiana Bote. INS Terra Roja de Santa Coloma de Gramenet.
  • La mentoria social com a foment de la inclusió social i la interculturalitat: el projecte Rossinyol. Jordi Feu i Oscar Prieto-Flores , Universitat de Girona
  • Intervenció Comunitària Intercultural: Joves, identitat i sentiment de pertinença. Mohamed Ait Abou, tècnic d’intervenció comunitària, ACISI Associació per la Cooperació i la Inserció Laboral i la Interculturalitat, de Tortosa.
  • Moderador: Jordi Sabater, professor a la Facultat d’Educació Social i Treball Social Pere Tarres. Universitat Ramon Llull, de Barcelona

11,30 h. Pausa-cafè

12 – 14 h. Taula-debat: INCLUSIÓ

• Mediació Intercultural en centres penitenciaris de Catalunya”. Mohamed Ouyacho, mediador intercultural i Joaquin Vergés, mediador intercultural, Director de AMISI Associació per a la mediació intercultural i social amb immigrants.
  • Espai acollida, llengua i socialització de dones immigrades. Mercè Amor, coordinadora del projecte. Cofundadora de l’ Associació Intercultural Diàlegs de Dona, barri del Raval de Barcelona.
  • Diàleg entre religions: garantia d’inclusió i convivència. Maricel Figueres, tècnica de ciutadania. Pla de Ciutadania de Lloret de Mar, Fundació SERGI de Girona.
  • Joventut amb ànima comunitària. Mohamed El Amrani, President de l’Associació Xarxa de convivència i de l’Associació AZAHARA.ORG de Roses.
  • Moderador: Saïd El Kadaoui Moussaoui, psicoterapeuta i escriptor. Vocal ACPSM-AEN Associació Catalana de Professionals de la Salut Mental. Col·laborador de El Periódico de Catalunya.

15,30 – 17,30 h. Taula-debat: SALUT

• Programa La Salut més a prop: projecte Somriures per la salut. Anna Cabot, metgessa, Badia Bouia, mediadora intercultural. Associació de Mediadores Interculturals “Vine amb mi”, del Maresme.
  • Acció comunitària en Salut al Raval. Carmen Fuertes, tècnica en salut comunitària. Fundació Tot Raval de Barcelona.
  • Acollida, assistència i protecció a dones víctimes d’explotació sexual, a la zona de la Jonquera. Natàlia Massé, sociòloga, experta en gènere i migració. Fundació APIP-ACAM de Barcelona.
  • La competencia cultural en las prácticas clínicas y en las prácticas sociales. Marie Jo Bourdin, responsable de Formació del Centre Médico Psycho Social Françoise Minkowska de Paris.
  • Moderadora: Isabel Cárdenas, responsable del Espai de Teràpia Familiar Intercultural de l’Hospital de Sant Pau – ISBA Institut Sistèmic de Barcelona.

17,30 h. Conclusions de la Jornada

www.atlantida-migra.org

Inscripció Jornada:

Full d’inscripció abans del 15 novembre a atlantidamigra@gmail.com

Agenda Fundació

Tira pel dret Concert solidari pel 70è Aniversari de la Declaració Universal dels Drets Humans amb l’Orquestra Maribel i Germà Negre

El 15 de desembre, l’Orquestra Maribel i Germà Negre posen la banda sonora al 70 è aniversari de la Declaració Universal dels Drets Humans. Vine i Tira pel Dret! Venda d’entrades Germà Negre Des de la cultura popular els animals s’han utilitzat en molts casos per representar actituds i comportaments humans, ja sigui des de […]

Agenda Parcipació i Ciutadania

L’edició 2018 del cicle “Siner[GI]es” arriba a la recta final amb el diàleg “Qüestionant la realitat quotidina” al voltant de la novel·la “Crímenes de hambre” i l’obra de teatre “La Negra”

El cicle “Siner[GI]es. Relats de la quotidianitat en moviment” entra en la recta final compta amb dos actes. Per una banda tindrem el diàleg “Qüestionant la realitat quotidiana” al voltant de la novel·la Crímenes de hambre, que ens endinsa en la complexitat de les elits que concentren la riquesa i que estan darrera de decisions […]

Formació

Presentació del llibre que recull el contingut de la jornada “Antics i nous reptes de l’educació social”