II Jornada d’Acció Social: Joves i segones oportunitats educatives

Quan: 24 de maig de 2019, de 9 a 13h

On: Facultat d’Educació i Psicologia de la Universitat de Girona, Sala d’actes

Plaça Sant Domènec 9, Girona

Inscripcions | Programa (PDF)

9h | Benvinguda a càrrec de :

• Montserrat Vila, degana de la Facultat d’Educació i Psicologia de la Universitat de Girona
  • Sonia Fuertes, presidenta d’ECAS
  • Quim Brugué, professor de la Universitat de Girona i director científic del Campus Cohesió i Compromís Social

9.30h | Conferència inaugural a càrrec d’Anna Jolonch, doctora en Ciències de l’Educació per la Universitat de París VIII i professora a la Facultat d’Educació de la Universitat de Barcelona.

10.15h | Pausa – cafè

10.45h | Ponència ‘Joves, itineraris formatius i models d’intervenció des de les polítiques locals de joventut’ a càrrec de Mireia Sala i Saleta Fabra, tècniques de L’Observatori Català de la Joventut. Modera: Anna Planas, coordinadora del Grau d’Educació Social de la Facultat d’Educació i Psicologia – UdG.

11.15 h | Taula rodona ‘Experiències del tercer sector’ moderada per Lluís Puigdemont, membre de la Comissió territorial de Girona d’ECAS i director de la Fundació SER.GI. Amb la participació de:

• Cristina Gómez, directora pedagògica de la Fundació El Llindar
  • Fran Viedma, secretari tècnic de Salesians Sant Jordi
  • Maria Lòpez-Doriga, coordinadora de programes de formació i inserció de la Fundació Adsis
  • Aida Nicolas, coordinadora de l’Àrea d’Orientació Professional de Barcelona Activa.

12.30h | Conclusions de la relatoria, a càrrec d’Helena Vancells (ECAS – Equip VINCLE)

12.45h | Tancament i Comiat a càrrec de:

• Francesc X. Rodríguez, coordinador de la Comissió Territorial ECAS Girona – director de VINCLE
  • Carme Montserrat, vicedegana de Pràcticum i Mobilitat de la Facultat d’Educació i Psicologia de la Universitat de Girona

La metodologia Freinet, ahir i avui. Acte de fi de curs del MRPdeGirona

Aquest proper dimarts 28 de maig a les 18.00 h de la tarda es celebrarà l’acte de fi de curs del Moviment de Renovació Pedagògica de Girona que girarà a l’entorn de FREINET: AHIR i AVUI.

L’acte, conduit per en MON MARQUÈS, professor emèrit de Pedagogia de la Universitat de Girona, estarà dividit en dues parts: Una amb la presentació del llibre “Els vaig prometre el mar”, de Sebastián Gertrúdix, professor i membre de MRP i Sergi Bernal, geogràfic i documentalista; i l’altra, amb la participació de les escoles Nabí de Barcelona i l’escola 9d4t de Quart que en l’actualitat fan servir la metodologia Freinet.

II Jornada d’Acció Social: Joves i segones oportunitats educatives

La Federació d’Entitats Catalanes d’Acció Social (ECAS) conjuntament amb la Facultat d’Educació i Psicologia de la Universitat de Girona (UDG) organitzen la II Jornada d’Acció Social: Joves i segones oportunitats educatives el proper dia 24 de maig. Quan: 24 de maig de 2019, de 9 a 13h On: Facultat d’Educació i Psicologia de la Universitat […]

25 anys de solidaritat: Assemblea anual de la Coordinadora d’ONG Solidàries

Posem en valor la feina feta en 25 anys! Un any més participem a l’Assemblea anual de la Coordinadora d’ONG Solidàries celebrada aquest dissabte 4 de maig al Museu de la Mediterrània de Torroella de Montgrí. Ha estat una jornada de retrobaments, que ha servit també per a fer balanç i celebrar els nostres 25 […]