Actualitat / Notícies

Girona acollirà “Dones a la Mar”, un concert d’havaneres en clau femenina a benefici de la Fundació SER.GI

La recaptació anirà destinada al projecte d’Habitatge per a dones supervivents a la violència de gènere

L’espectacle se celebrarà el divendres 29 de setembre a les 20:30h a l’Auditori de la Mercè i comptarà amb la participació de Les Anxovetes, Clara, Indira Ferrer i Neus Mar acompanyades per músics i compositors del món de l’havanera

La Fundació SER.GI ha presentat en roda de premsa el concert d’havaneres en clau femenina titulat “Dones a la Mar”, un espectacle que destinarà íntegrament la recaptació al projecte d’Habitatge per a Dones Supervivents a la violència d’aquesta entitat.

El concert solidari se celebrarà el divendres 29 de setembre a les 20:30h a l’Auditori de la Mercè i comptarà amb la participació de Les Anxovetes, Clara, Indira Ferrer i Neus Mar acompanyades per músics i compositors del món de l’Havanera interpretaran havaneres noves i tradicionals. El concert acabarà amb una actuació conjunta dalt de l’escenari.

Després del concert, al Claustre de la Mercè, s’oferirà una degustació de productes gastronòmics del segell Girona Excel·lent. Al mateix espai també s’hi podrà veure l’exposició “Altres cartells” amb fotografies de les intèrprets de Nicole Gulau.

Punts on aconseguir les entrades
Els punts per aconseguir les entrades, amb aportació de 15 euros, són la Botiga Scarlatta (Carrer Santa Clara, 23 – Girona 17001), Esports Parra (Carrer Migdia, 1 – Girona 17002), la Botiga del Barri (Carrer Oviedo, 14 – Girona 17005) i la mateixa Fundació SER.GI (Plaça Lluís Companys, 12 – Girona 17003).

Habitatge per a dones supervivents a la violència de gènere
El projecte d’Habitatge per a dones supervivents a la violència de gènere forma part de l’àrea d’Habitatge Social de la Fundació SER.GI, i té com a objectiu crear un dispositiu d’habitatges d’inclusió específic per a dones soles o famílies monomarentals. Actualment existeixen recursos d’urgència per a l’atenció de dones maltractades i els pisos de transició, però, degut a l’elevat nombre de casos, aquests recursos han de limitar la temporalitat de l’estada de les seves usuàries, que en la majoria dels casos no han assolit el grau d’autonomia necessari per a poder viure amb dignitat.

Per aquest motiu la Fundació SER.GI compta amb un parc de quatre habitatges destinats exclusivament a dones que han patit violència domèstica i que arriben a l’entitat derivades pels recursos d’acolliment d’urgència.

Altres objectius inclosos en aquest projecte són el d’acompanyar les usuàries en el seu procés d’autonomia, oferir-los un suport en la presa de decisions, esdevenir referents positius per a la usuària en la seva nova etapa de normalització i recuperació del control de la seva vida.