Fundació Ser.gi i Fundació CatalunyaCaixa fan el lliurament dels diplomes de les Beques escolars a Salt

El projecte Beques Escolars és un projecte liderat per la Fundació CatalunyaCaixa, i que a Salt gestiona la Fundació SER.GI. Un total de 33 alumnes de Salt han estat becats durant el darrer curs escolar.

Dimarts, 19 de juny de 2012, la Fundació CatalunyaCaixa i la Fundació SER.GI organitzen l’acte de lliurament de diplomes del programa Beques escolars a l’Auditori Complex Cultural Coma-Cross (17:30 h – c/ Sant Antoni, 1 de Salt).

L’acte comptarà amb les intervencions de Salvador Garcia, director de l’àrea de Coneixement, Educació i Recerca de la Fundació

CatalunyaCaixa; Josep Valentí, regidor de Serveis Urbans de l’Ajuntament de Salt; Cati Batalla, inspectora d’Ensenyament de la Generalitat; Gemma Clapés, coordinadora de l’àrea d’Educació de la Fundació SER.GI;

El programa Beques escolars

Autor: Revista Saltant

Aquest programa, que enguany celebra el seu 10è aniversari, va ser creat per Fundació CatalunyaCaixa amb l’objectiu de proporcionar unes condicions econòmiques i socials adients per al col·lectiu de nens i nenes en risc o situació d’exclusió social per ajudar-los a assolir la formació necessària per a accedir al món laboral en millors condicions i incrementar així la seva taxa d’ocupació. Els beneficiaris de les beques són proposats per les entitats col·laboradores del Programa, que des de la seva experiència i pràctica quotidiana poden seleccionar els perfils més adients per a participar-hi. La col·laboració amb Ser.gi es va iniciar l’any 2008, i des d’aleshores s’han atorgat un total de 131 beques.

Així doncs, el programa pretén donar suport econòmic i acompanyament tutorial a un perfil d’alumne amb potencial d’èxit educatiu, però que degut a la precarietat econòmica i per altres possibles mancances en el sí del nucli familiar pot veure estroncat el seu itinerari educatiu/formatiu i per tant esdevenir un jove en risc d’exclusió social.

Es tracta de concedir beques a joves en situació de vulnerabilitat a través de beques estudis, per a fomentar la continuïtat de l’educació dins l’ensenyament reglat (obligatori) i minimitzar els costos directes i d’oportunitat per la família.

Els objectius d’aquest programa són facilitar escenaris que permetin viure experiències comunicatives i de cooperació, positives, entre pares, professionals de l’educació i alumnes. També incrementar l’èxit acadèmic dels joves i promoure la identificació i acció precoç de casos de fracàs escolar.

La dotació de recursos econòmics directes cap els beneficiaris de l’actuació són un incentiu per a la motivació i per cobrir de manera significativa les despeses econòmiques que es derivin del PEI (projecte educatiu individualitzat) de cada alumne. Part de l’import de la beca es destina al seguiment tutorial que és un element clau per garantir-ne l’èxit.

Durant aquest curs, per comissió de beques, es va acordar mantenir com a criteri de selecció de beneficiaris aquells alumnes que presentaven potencial “d’èxit escolar” i amb baixos nivells de renta familiar. En aquest sentit els alumnes i les famílies veuen en l’actuació del programa Beques escolars l‘oportunitat de poder assegurar suport econòmic per els estudis dels seus fills.

Resultats
En acabar el curs escolar 2011-2012, hi ha concedides 33 beques per a la incorporació de joves en acadèmies i centres de formació per reforçar diverses matèries curriculars, principalment les instrumentals de llengua.

Nous cursos de formació en línia, reconeguts pel Departament d’Ensenyament

Presentem una nova i doble proposta formativa adreçada a docents de primària, secundària i cicles formatius i altres professionals del món social. Es tracta de dos cursos de 40 hores cadascun en modalitat online, reconeguts pel Departament d’Ensenyament, com activitats de formació permanent adreçades al professorat d’ensenyament: L’EDUCACIÓ EMOCIONAL: DEL DOCENT A L’AULA GESTIÓ DE […]

Agenda Fundació

VI Jornades Repensem l’escola. Avancem col·lectivament?
Quins reptes tenim per caminar cap a una educació alliberadora i equitativa?

Després cinc edicions repensant l’escola amb membres de tota la comunitat educativa, arriben de nou les jornada Repensem l’Escola, un espai de reflexió, formació i intercanvi amb la intenció de seguir avançant. Des de l’Escola Bressol fins a Batxillerat, i passant també pels espais d’educació no formal l’educació al país s’està movent, revolucionant. Ens cal compartir […]

Biblioteca pública i compromís social

Jornada organitzada conjuntament amb el Col·legi de Bibliotecaris-Documentalistes de Catalunya. Participen: Marga Losantos. Presidenta Col·legi de Bibliotecaris-Documentalistes de Catalunya Adela d’Alòs-Moner. Presidenta Fundación Biblioteca Social Lluís Puigdemont. Director Fundació SER.GI Núria Ruiz. Bibliotecària Biblioteca Bon Pastor. Guanyadora 1r. Premio “Biblioteca pública y Compromiso Social” Gemma Ciuró. Directora Biblioteca Comarcal de Blanes