La Fundació SER.GI continua el Pla d'Acollida de Salt

Arran del recent conveni signat amb l’ajuntament de Salt, aquest mes de juliol la Fundació SER.GI comencem a treballar en el PLA D’ACOLLIDA MUNICIPAL. Pretenem treballar conjuntament amb les institucions públiques, les entitats civils i els ciutadans particulars en l’elaboració d’un Pla integral d’acollida municipal que partint de l’experiencia de cadascú, cerqui la participació, col·laboració, coordinació, implicació i disponibilitat d’acollida de tots, és a dir, de la globalitat dels agents. Promourem el treball comunitari i la participació dels professionals i agents que, dia a dia, atenen, informen i acullen als nous ciutadans/nes, en l’elaboració de propostes i la implementació de serveis, intervencions o assessoraments tècnics que els puguin donar suport i els facilitin la tasca d’acollida que fan a nivell específic dins del seu servei i general de la ciutat. Per tal fi, tindrem  en compte, per una banda, les diferents accions – que les institucions, les entitats i els ciutadans saltencs i saltenques han anat fent durant tot aquests anys i les que encara es fan – per tal de facilitar la recepció i acollida de nous ciutadans i ciutadanes al municipi, la informació i formació sobre la ciutat, l’entorn geogràfic, social, cultural, lingüístic, laboral, etc. i l’accés als diferents serveis i recursos en condicions d’igualtat de drets i obligacions i, per l’altra, la recent aprovada llei d’acollida que insta als municipis a la realització d’itineraris d’acollida basats en accions formatives dirigides als nous ciutadans que s’empadronin.
L’Equip que desenvoluparà aquest Pla és format per dues tècniques i la coordinadora de l’Àrea de Ciutadania i Desenvolupament comunitàri de la Fundació SER.GI, i, seran les encarregades de fer efectives actuacions tals com una futura taula d’acollida formada pels professionals i entitats que acullen, la sistematització d’un protocol d’acollida general i conjunt amb, dels i per als agents d’acollida de la ciutat, la unificació de criteris d’informació i, en conseqüència, l’elaboració de materials informatius d’acollida a determinar conjuntament, cursos d’acollida i de coneixement de l’entorn, de la llengua i del mercat laboral adreçats a nous ciutadans i ciutadanes etc.

El Pla d’Acollida de Salt serà dinamitzat a partir dels principis de la dinamització comunitària, la   pedagogia de la participació, i el treball en xarxa.

Autor de la fotografia: Jofre Ferrer

Arran del recent conveni signat amb l'ajuntament de Salt, aquest mes de juliol la Fundació SER.GI comencem a treballar en el PLA D'ACOLLIDA MUNICIPAL. Pretenem treballar conjuntament amb les institucions públiques, les entitats civils i els ciutadans particulars en l'elaboració d'un Pla integral d'acollida municipal que partint de l'experiencia de cadascú, cerqui la participació, col·laboració, coordinació, implicació i disponibilitat d'acollida de tots, és a dir, de la globalitat dels agents. Promourem el treball comunitari i la participació dels professionals i agents que, dia a dia, atenen, informen i acullen als nous ciutadans/nes, en l'elaboració de propostes i la implementació de serveis, intervencions o assessoraments tècnics que els puguin donar suport i els facilitin la tasca d'acollida que fan a nivell específic dins del seu servei i general de la ciutat. Per tal fi, tindrem  en compte, per una banda, les diferents accions - que les institucions, les
 entitats i els ciutadans saltencs i saltenques han anat fent durant tot aquests anys i les que encara es fan - per tal de facilitar la recepció i acollida de nous ciutadans i ciutadanes al municipi, la informació i formació sobre la ciutat, l'entorn geogràfic, social, cultural, lingüístic, laboral, etc. i l'accés als diferents serveis i recursos en condicions d'igualtat de drets i obligacions i, per l'altra, la recent aprovada llei d'acollida que insta als municipis a la realització d'itineraris d'acollida basats en accions formatives dirigides als nous ciutadans que s'empadronin.
L'Equip que desenvoluparà aquest Pla és format per dues tècniques i la
coordinadora de l'Àrea de Ciutadania i Desenvolupament comunitàri de la
Fundació SER.GI, i, seran les encarregades de fer efectives actuacions tals com una futura taula d'acollida formada pels professionals i entitats que acullen, la sistematització d'un protocol d'acollida general i conjunt amb, dels i per als agents d'acollida de la ciutat, la unificació de criteris d'informació i, en conseqüència, l'elaboració de materials informatius d'acollida a determinar conjuntament, cursos d'acollida i de coneixement de l'entorn, de la llengua i del mercat laboral adreçats a nous ciutadans i ciutadanes etc.
El Pla d'Acollida de Salt serà dinamitzat a partir dels principis de la dinamització comunitària, la   pedagogia de la participació, i el treball en xarxa.

La metodologia Freinet, ahir i avui. Acte de fi de curs del MRPdeGirona

Aquest proper dimarts 28 de maig a les 18.00 h de la tarda es celebrarà l’acte de fi de curs del Moviment de Renovació Pedagògica de Girona que girarà a l’entorn de FREINET: AHIR i AVUI.

L’acte, conduit per en MON MARQUÈS, professor emèrit de Pedagogia de la Universitat de Girona, estarà dividit en dues parts: Una amb la presentació del llibre “Els vaig prometre el mar”, de Sebastián Gertrúdix, professor i membre de MRP i Sergi Bernal, geogràfic i documentalista; i l’altra, amb la participació de les escoles Nabí de Barcelona i l’escola 9d4t de Quart que en l’actualitat fan servir la metodologia Freinet.

II Jornada d’Acció Social: Joves i segones oportunitats educatives

La Federació d’Entitats Catalanes d’Acció Social (ECAS) conjuntament amb la Facultat d’Educació i Psicologia de la Universitat de Girona (UDG) organitzen la II Jornada d’Acció Social: Joves i segones oportunitats educatives el proper dia 24 de maig. Quan: 24 de maig de 2019, de 9 a 13h On: Facultat d’Educació i Psicologia de la Universitat […]

25 anys de solidaritat: Assemblea anual de la Coordinadora d’ONG Solidàries

Posem en valor la feina feta en 25 anys! Un any més participem a l’Assemblea anual de la Coordinadora d’ONG Solidàries celebrada aquest dissabte 4 de maig al Museu de la Mediterrània de Torroella de Montgrí. Ha estat una jornada de retrobaments, que ha servit també per a fer balanç i celebrar els nostres 25 […]