Fem balanç de la feina feta el 2016

Hem presentat la memòria del darrer any en què fem balanç dels projectes d’acció social què hem desenvolupat al territori gironí, i que ens permet radiografiar la realitat local en els camps de l’educació, l’habitatge social i de ciutadania i desenvolupament comunitari.

Lluís Puigdemont, director tècnic de l’entitat, ha destacat que “continua havent-hi precarietat laboral i econòmica, que no només afecta la persona en edat de treballar, sinó que té repercussions en tota la família”, i això dificulta el treball comunitari que duu a terme la Fundació. En aquest sentit des de la Fundació es constata com “fins i tot disposar d’un sou no és garantia per poder fer front a les necessitats bàsiques, doncs no permeten assumir el cost d’un lloguer, els consums, l’alimentació…”. Puigdemont creu que “la recent aprovada Renda Garantida de Ciutadana és una esperança per aquests col·lectius”.

Pel que fa al treball amb joves que porta a terme la Fundació SER.GI també es segueix constatant que són el col·lectiu amb majors dificultats per accedir al mercat laboral, sobretot entre aquells joves amb menys formació, i que per tant “es fa més necessari que mai fer una millor atenció a la diversitat, que permeti l’accés als recursos formatius que els millorin la seva ocupabilitat i l’èxit educatiu”.

Per la seva banda Bru Pellissa, president de la Fundació, ha fet una crida perquè “els ajuntaments ampliïn el seu parc social d’habitatge, doncs és del tot insuficient i no permeten cobrir la demanda existent de famílies que no tenen accés al dret a l’habitatge”.

De l’Àrea de Famílies i Joves s’ha destacat l’inici de nous projectes, com el de Dinamització comunitària al Barri de Sant Joan de Figueres; Joves Celrà; i Centre Obert a Lloret de Mar. També l’ampliació del territori d’intervenció de projectes com Porta d’Accés, dins el Girona Territori Integral, a la zona de la Llera del Ter; Diversitat i Convivència a l’Escola Vedruna de Girona; i el TEAF al CEIP Annexa de Girona.

Dins l’Àrea de Ciutadania i desenvolupament comunitari s’han organitzat dos cicles de xerrades “Pluralisme, convivència i religió” amb la presentació del primer calendari interreligiós a Lloret de Mar i “Siner[GI]es. Diversitat. Identitat. Inclusió” a Girona. També s’ha assumit la realització dels mòduls B i C de l’acollida de persones estrangeres a Girona ciutat, a Lloret de Mar, en dues poblacions de l’Alt Empordà (Sant Pere Pescador i Roses) i en cinc poblacions de la Selva (Anglès, Arbúcies, Sant Hilari Sacalm, Santa Coloma de Farners i Vidreres).

Pel que fa a l’Àrea d’Habitatge social s’ha ampliat el seu treball vers les famílies i persones que veuen perillar la pèrdua del seu habitatge a dues poblacions més, Salt i la Bisbal d’Empordà, i s’ha dotat de més recursos humans el projecte de Pineda de Mar.

Des de la Línia de Formació s’ha continuat la col·laboració en camps on tenim certa expertesa, com és amb els joves que no segueixen estudiant i no han aconseguit una primera feina. En aquest sentit s’ha col·laborat amb la Cambra de Comerç de Girona en la formació troncal del PICE de Garantia Juvenil; També s’ha ofert formació en resolució de conflictes en l’àmbit educatiu en dos Centres escolars de Girona i Figueres; i sobre la gestió de la diversitat cultural, lingüística i religiosa per empresaris, ofertat des de la FOEG.

S’ha continuat fent una labor d’aproximació i sensibilització al món empresarial a través de la Línia de Mecenatge i Base social. S’ha signat diferents convenis amb col·lectius, gremis i empreses de diferents sectors; s’ha organitzat diferents actes de sensibilització i captació de fons (primera Cursa de Carnestoltes, segona jornada de «Compromís Social, Compromís d’Èxit», concert de l’Andrés Suárez, Vermut solidari, marató de perruqueria, Partit solidari…); Des d’aquesta àrea també s’ha fet difusió i promoció de noves campanyes (“Polseres verdes per un habitatge digne”, “1 bossa x 1 Il·lusió”…). Com també diferents iniciatives que han fet més present la Fundació a la vida social, econòmica, cultural i esportiva de la ciutat.

Com a entitat, la Fundació també ha organitzat diferents activitats, com l’Acte de celebració de l’inici dels 30 anys de l’Escola d’Educadors Especialitzats de comarques gironines, o el cicle de xerrades “Què fa SER.GI en…” per explicar, a la ciutadania en general, quines accions i projectes fan les àrees de la Fundació.

El 2016 la Fundació SER.GI ha estat mereixedora del 3r premi Xavier Batlle concedit per l’Associació Catalana per a l’Excel·lència – QUALIcat, i també el XXII Premi Mestres 68 en reconeixement a la tasca desenvolupada en el món de l’educació.

Descarregeu la memòria 2016 de la Fundació SER.GI