Sinèr[GI]es?

Una de les tasques que la Fundació SER.Gi porta a terme, a part de realitzar diferents programes i accions per a millorar la qualitat de vida de les persones amb dificultats socials, és la voluntat de sensibilitzar la opinió pública i la societat en general. Amb aquesta intenció organitzem des de fa tres anys el cicle d’activitats Siner[GI]es, que inclou, en cada edició, un seguit de diàlegs i activitats per reflexionar sobre un tema.

En aquesta edició volem posar a sobre la taula les expressions de gènere a la nostra societat i en les diverses cultures i ho fem de la mà de Protesta, Festival Internacional de Cinema de Crítica Social.

Oferim dues sessions cinematogràfiques el novembre. D'una banda el dia 14 amb una sessió online on es podran visionar 5 curtmetratges (2 ficcions i 3 documentals) i després, la projecció d'un llargmetratge (de ficció) + un debat el dia 29 al cinema Truffaut de Girona. Volem reflexionar sobre el gènere i els matisos que apareixen entre els dos únics models acceptats fins al moment i com s’expressen en diferents parts del nostre món.

Projeccions online

Dijous 14 de novembre de 2019
de 19.00 h a 23.00 h es podran visionar de manera gratuïta i en exclusiva els següents curtmetratges i documentals:

LESBOFÒBIA. UN DOCUMENTAL I DEU RESPOSTES

Inés Tarradellas

Documental / Catalunya / 2019
30 min

Perquè passa. Perquè estem fartes. Perquè la resposta ha de ser col·lectiva. Deu testimonis per a visibilitzar, denunciar, analitzar els problemes de fons i donar respostes i estratègies per acabar amb la lesbofòbia i altres violències.

PRIMAVERA ROSA EN EL KREMLIN

Mario de la Torre

Documental / Estat Espanyol / 2015
19 min

1917: l’homosexualitat està discriminada a Rússia. 1933: l’homosexualitat es converteix en delit de nou. 1993: L'homosexualitat es vol legalitzar. 2013: Vladimir Putin crea noves mesures legals que discriminen i vexen a la població LGBT.

VARAHRAM

Mahdi Kamranirad

Ficció / Iran / 2018
6 min

Un curtmetratge sobre una nena que vol jugar a pilota amb altres nens al carrer, però la seva mare ho impedeix.

CHEN LI (Ciruela de agua dulce)

Roberto F. Canuto & Xu Xiaoxi

Ficció / Xina / 2017
19 min

Una dona transgènere xinesa, empleada en un cabaret de Chengdu, rep la inesperada visita de la seva cosina, qui li comunica la mort de la seva mare (de qui s'havia distanciat temps enrere). Sent l'únic "home" de la família, es veu moralment obligada a tornar al seu poble natal per organitzar el funeral, encara que per això hagi d’ocultar la seva nova identitat a parents i veïns.

PLOMAFÒBIA

Idemtv

Documental / 2019
11:58 min

Plomafòbia és la discriminació que pateixen les persones per una expressió de gènere que la societat no accepta. La poden patir tan les persones LGTBIQ+ com les heterosexuals.
En aquest video comptem amb la col·laboració del col·lectiu @queerdobcn que han teoritzat sobre el gènere i les expressions de gènere. També hi participen dues noies i un noi que ens expliquen com des de la seva experiència han patit aquesta discriminació.

Projecció presencial + debat

Divendres 29 de novembre de 2019
a les 20.00 h al Cinema Truffaut de Girona
Plaça Jordi de Sant Jordi, s/n (Integrat en l’edifici dels Cinemes Albèniz Plaça)

RAFIKI

Wanuri Kahiu
Ficció / Kènia / 2019. (83′)

- Nominada als Oscars 2019
- Prohibida a Kènia suposadament per 'fomentar el lesbianisme'
- Premi millor actriu al #FESPACO (Festival Panafricà de Cine i Televisió d'Ouagadougou) de Burkina Faso

La pel·lícula planteja com dues noies estudiants de Nairobi hauran de triar entre l’amor i la seguretat davant una societat kenyana molt conservadora.
En acabat es realitzarà un debat dinamitzat i conduït per persones expertes de l'associació ACATHI. Es preveu comptar amb la presència per videoconferència de la directora del film Wanuri Kahiu

*Aportació: 4€ anticipada / 5€ guixeta.

Reserva la teva plaça

Projecció presencial + debat:
divendres 29 a les 20.00 h de novembre al Cinema Truffaut

Indica'ns les teves dades per a poder formalitzar la inscripció.
Els donatius recaptats es destinaran a programes socials de la Fundació SER.GI.

Anticipades 4 € / 5 € a guixeta.