El projecte “Tallers d’Estudi Assistit per a Famílies” del Mas Masó guanya un premi Xavier Batlle de bones pràctiques educatives

Avui al matí s’ha concedit un tercer premi Xavier Batlle al projecte en el que col·laborem a l’Escola Mas Masó de Salt. Els premis Xavier Batlle els concedeix l’Associació Catalana per a l’Excel·lència, QUALIcat, per reconeixer els esforços que realitzen les organitzacions educatives no universitàries, i els de les persones que hi treballen, per avançar en l’excel·lència premiant les bones pràctiques educatives que tenen implantades.

El Taller d’Estudi Assistit per Famílies i Alumnes
El taller es fonamenta en un model educatiu, anomenat Comunitats d’Aprenentatge, en què es busca la participació de les famílies en les activitats escolars ja que suposa una font d’aprenentatge i un model de gestió educativa.

El Taller es realitza dues tardes a la setmana (17h a 18h) a la biblioteca de l’escola per tal que els alumnes de primària disposin d’un espai per poder fer els deures i altres activitats acompanyats per les seves famílies, tutores del centre i una tècnica de la Fundació SERGI.

També s’organitza una orientació prèvia a l’activitat per a les famílies (un dia a la setmana de 15h a 16h). Dins aquest espai es preparen les activitats de reforç escolar que es proposen als seus fills durant la primera part de la sessió.

Són activitats encaminades a tractar continguts que les tutores consideren importants a treballar i que, lentament, les famílies han anat trobant interessants i motivadores pels seus fills. Alhora es treballen altres continguts com el funcionament de l’agenda escolar, orientacions per acompanyar els fills en les tasques escolars a casa i recursos per reforçar l’aprenentatge de la llengua i les matemàtiques.

Es compta amb un espai de ludoteca adreçat als fills de les famílies participants amb edats compreses entre 3 i 5 anys durant l’horari de l’activitat. Es realitza al gimnàs del centre i està gestionat per alumnes en pràctiques de mòduls de Grau Mitjà o monitors de lleure.

Amb aquests Tallers els alumnes valoren molt més tot allò que els seus pares els poden ensenyar i els hi ofereixen; els pares demostren que tant important és la intel·ligència acadèmica com la pràctica i, en general, hi ha una millora de la formació dels familiars i coordinació entre família i escola.

5a Jornada d’Excel·lència a l’Educació
El lliurament del premi s’ha fet dins la 5a Jornada d’Excel·lència a l’Educació en què hi ha intervingut Melcior Arcarons, director general de Formació Professional i Ensenyaments de Règim Especial, Enric Prats Gil, professor de la Facultat de Pedagogia, cap de la secció d’Educació i Comunitat de l’Institut de Ciències de l’Educació de la Universitat de Barcelona, Irene Rigau, diputada al parlament i exconsellera d’Ensenyament, Albert Bayot, professor, exdirector dels SSTT d’Ensenyament a Girona i Joan Lluís Espinós, inspector, exsubdirector general de planificació de la FP.

La metodologia Freinet, ahir i avui. Acte de fi de curs del MRPdeGirona

Aquest proper dimarts 28 de maig a les 18.00 h de la tarda es celebrarà l’acte de fi de curs del Moviment de Renovació Pedagògica de Girona que girarà a l’entorn de FREINET: AHIR i AVUI.

L’acte, conduit per en MON MARQUÈS, professor emèrit de Pedagogia de la Universitat de Girona, estarà dividit en dues parts: Una amb la presentació del llibre “Els vaig prometre el mar”, de Sebastián Gertrúdix, professor i membre de MRP i Sergi Bernal, geogràfic i documentalista; i l’altra, amb la participació de les escoles Nabí de Barcelona i l’escola 9d4t de Quart que en l’actualitat fan servir la metodologia Freinet.

II Jornada d’Acció Social: Joves i segones oportunitats educatives

La Federació d’Entitats Catalanes d’Acció Social (ECAS) conjuntament amb la Facultat d’Educació i Psicologia de la Universitat de Girona (UDG) organitzen la II Jornada d’Acció Social: Joves i segones oportunitats educatives el proper dia 24 de maig. Quan: 24 de maig de 2019, de 9 a 13h On: Facultat d’Educació i Psicologia de la Universitat […]

25 anys de solidaritat: Assemblea anual de la Coordinadora d’ONG Solidàries

Posem en valor la feina feta en 25 anys! Un any més participem a l’Assemblea anual de la Coordinadora d’ONG Solidàries celebrada aquest dissabte 4 de maig al Museu de la Mediterrània de Torroella de Montgrí. Ha estat una jornada de retrobaments, que ha servit també per a fer balanç i celebrar els nostres 25 […]