El periodista Carles Solà dinamitzarà el cinefòrum que tanca el cicle Sinèr[GI]es

El cinefòrum comptarà amb la projecció de “Samba” i la dinamització de Carles Solà, director del programa “Tot un món” de TV3. L’acte tindrà lloc aquest dijous 17 de novembre a les 19 h. a l’Aula A de la Casa de la Cultura de Girona.

La Fundació SER.GI clourà el cicle “Siner[GI]es. Identitat, Diversitat i Inclusió” amb el cinefòrum sobre la pel·lícula “Samba” i el periodista Carles Solà. L’acte tindrà lloc aquest dijous 17 de novembre a les 19 h a l’Aula A de la Casa de la Cultura.

L’esdeveniment comptarà amb Eduard Berloso tinent d’alcalde de l’Àrea de Sostenibilitat, Medi Ambient, Participació i Cooperació de l’Ajuntament de Girona.

Siner[GI]es ha esdevingut un espai de reflexió en el que s’ha pogut escoltar a persones arribades de diferents llocs del món i que formen part de l’entramat gironí, a través de diàlegs sobre temes com la identitat, refugiats, gènere i treball.

“Samba” és una comèdia dramàtica francesa dirigida per Olivier Nakache i Éric Toledano, que fa una denuncia social sobre la situació de la immigració a Europa. Presenta com és la vida quan hi ha la por constant a ser descobert i cal buscar les formes de sobreviure en un lloc on constantment se n’és exclòs. La pel·lícula protagonitzada per Omar Sy, mostra també tocs d’humor als problemes existents i diaris.

Per poder reflexionar sobre la pel·lícula es comptarà amb la dinamització de Carles Solà, periodista i director del programa de TV3 “Tot un món”.

Carles Solà i Serra (Berga, 1964). Periodista.
Entre 1985 i 1987 treballa a Ràdio Manresa, Regió 7 i el Correu 3, com a corresponsal al Berguedà. Entre 1987 i 1989 fa de Cap d’Informatius a Ràdio Lleida (Cadena SER).

Reporter dels Serveis Informatius de TV3, Televisió de Catalunya, entre 1989 i 2000. Cap de la Secció de Societat dels Serveis Informatius de TV3 del 2000 al 2004 i, d’aquest any fins a l’actualitat (2015), director del programa “Tot un món “, espai sobre la immigració i la diversitat cultural a Catalunya.

Membre de la Mesa per a la Diversitat en l’Audiovisual del CAC, (Consell de l’Audiovisual de Catalunya) des de 2005 i des de 2008 és un dels seus vicepresidents. Impulsor de la Comissió per la Diversitat de TV3. També és fundador i portaveu de l’Espai Àfrica-Catalunya i membre de l’Executiva de la Plataforma per la Llengua.

El 2013 adapta i edita, juntament amb Marta Muixí, el llibre “Couvrir les migracions”, de Jean Paul Marthoz publicat en català amb el títol “Corresponsals de les migracions”. (Pol·len edicions) i des del 2014 és un dels impulsors de Diverscat en Acció, entitat vinculada a la Comissió de Periodisme Solidari del Col.legi de Periodistes de Catalunya i a la Mesa per a la Diversitat en l’Audiovisual.

Impulsor de la plataforma “Stop Mare Mortum”, nascuda l’abril de 2015 per denunciar les polítiques europees d’immigració i asil i sensibilitzar la societat del deure de l’acollida.

Agenda Fundació

Tira pel dret Concert solidari pel 70è Aniversari de la Declaració Universal dels Drets Humans amb l’Orquestra Maribel i Germà Negre

El 15 de desembre, l’Orquestra Maribel i Germà Negre posen la banda sonora al 70 è aniversari de la Declaració Universal dels Drets Humans. Vine i Tira pel Dret! Venda d’entrades Germà Negre Des de la cultura popular els animals s’han utilitzat en molts casos per representar actituds i comportaments humans, ja sigui des de […]

Agenda Parcipació i Ciutadania