El darrer diàleg del cicle “Siner[GI]es. Identitat, Diversitat i Inclusió” tractarà sobre el mercat laboral i les històries de la migració

El diàleg tindrà lloc aquest dijous 10 de novembre a les 19 h a l’aula A de la Casa de Cultura

La Fundació SER.GI organitza aquest dijous un nou diàleg del cicle Siner[GI]es, titulat “Mercat laboral. Històries de la migració”.

El diàleg estarà protagonitzat per Mònica Caldas, cap del programa d’Immigració de Càritas Diocesana de Girona, i Yasser Saadouane, delegat sindical CCOO i responsable sindical d’Immigració, Solidaritat, i Cooperació. El debat tindrà lloc aquest dijous a l’Aula A de la Casa de la Cultura a les 19 h.

El diàleg estarà moderat per Pere Cortada, coordinador territorial de Girona de la Secretaria d’Igualtat, Migracions i Ciutadania, i es dialogarà sobre quina és la realitat de la població immigrada en tant a drets laborals, socials, civils i polítics. S’exposaran les formes de discriminació que trobem en el mercat laboral i les formes d’exclusió, i es dialogarà sobre les accions i propostes que es poden realitzar per poder revertir aquesta situació.

Mònica Caldas
Nascuda a Lima va arribar a Catalunya al 2002. Llicenciada en Dret per la Universitat Catòlica del Perú, títol que va homologar quan va arribar. Es Màster en Migracions Internacionals i Estrangeria per la Universitat Europea de Madrid i expert Jurídic sobre Migracions Internacionals, estrangeria i persones en moviment transnacional. També ha realitzar estudis de postgrau en Cooperació i Desenvolupament a la Universitat de Girona i en Sistemes de Monitoratge i Avaluació de Projectes socials per la Universitat del Pacifico. Actualment és cap de Programa d’Immigració de Càritas Diocesana de Girona, entitat en la que treballa com a jurista des del 2003. Anteriorment ha treballat com advocada i ha exercit la docència a la Facultat de Dret de la Universitat Catòlica del Perú. Al Perú ha col·laborat a l’àmbit social en atenció i assessoria a víctimes de violència de gènere i a menors en situació de risc i víctimes de violència familiar.

Yasser Saadouane
Nascut a Xauen (Marroc) 1979, va arribar a Catalunya al 2001, ara és Gironí d’adopció. Ha treballat a la Hosteleria des d’auxiliar de cuina fins a cuiner. I des de fa un any compte amb el certificat europeu de cuina per l’escola d’Hostaleria de Girona. Ha cursat estudis en mediació intercultural i és màster en desenvolupament humà sostenible per la càtedra de la Unesco i la UdG. Des de la seva arribada ha participat a varies associacions per a la integració, codensevolupament com CODENAF i ECCIT, des del voluntariat i la militància critica i constructiva a la vegada. Des del 2007 es afiliat a CCOO per defensar els seus drets laborals a la empresa de càtering escolar on treballa actualment.

Properes activitats del cicle “Siner[GI]es. Identitat, Diversitat i Inclusió”

Cinefòrum: “Samba”
Dijous 17 de novembre a les 19h
Aula A de la Casa de la Cultura. Girona
Cinèforum: “Samba”, una pel·lícula d’Eric Toledano i Olivier Nakache. Dinamitza: Carles Solà

La metodologia Freinet, ahir i avui. Acte de fi de curs del MRPdeGirona

Aquest proper dimarts 28 de maig a les 18.00 h de la tarda es celebrarà l’acte de fi de curs del Moviment de Renovació Pedagògica de Girona que girarà a l’entorn de FREINET: AHIR i AVUI.

L’acte, conduit per en MON MARQUÈS, professor emèrit de Pedagogia de la Universitat de Girona, estarà dividit en dues parts: Una amb la presentació del llibre “Els vaig prometre el mar”, de Sebastián Gertrúdix, professor i membre de MRP i Sergi Bernal, geogràfic i documentalista; i l’altra, amb la participació de les escoles Nabí de Barcelona i l’escola 9d4t de Quart que en l’actualitat fan servir la metodologia Freinet.

II Jornada d’Acció Social: Joves i segones oportunitats educatives

La Federació d’Entitats Catalanes d’Acció Social (ECAS) conjuntament amb la Facultat d’Educació i Psicologia de la Universitat de Girona (UDG) organitzen la II Jornada d’Acció Social: Joves i segones oportunitats educatives el proper dia 24 de maig. Quan: 24 de maig de 2019, de 9 a 13h On: Facultat d’Educació i Psicologia de la Universitat […]

25 anys de solidaritat: Assemblea anual de la Coordinadora d’ONG Solidàries

Posem en valor la feina feta en 25 anys! Un any més participem a l’Assemblea anual de la Coordinadora d’ONG Solidàries celebrada aquest dissabte 4 de maig al Museu de la Mediterrània de Torroella de Montgrí. Ha estat una jornada de retrobaments, que ha servit també per a fer balanç i celebrar els nostres 25 […]