Actualitat / Notícies

El cicle “Siner[GI]es. Identitat, Diversitat i Inclusió” organitza un nou diàleg per parlar de les migracions en femení

Stella Mondragón, doctora en pediatria, i la Khaoula Echaouech, graduada en Geografia parlaran del rol de la dona en el procés migratori

El diàleg tindrà lloc demà dijous 3 de novembre a les 19 h a l’aula A de la Casa de Cultura

La Fundació SER.GI organitza aquest dijous un nou diàleg del cicle Siner[GI]es, titolat “Les migracions en femení” on Stella Mondragón, doctora en pediatria, i Khaoula Echaouech, graduada en Geografia, ordenació del territori i gestió del Medi Ambient, parlaran tant del rol de la dona, com del procés migratori, la mirada de l’altre, el procés de dol, etc.

Totes dues són actives i formen part d’iniciatives socials als seus municipis, Stella a Girona-Salt i Khaoula a la Bisbal.

El diàleg serà moderat per l’Adama Boiro, tècnica de ciutadania de la Fundació Ser.gi i presidenta de l’Associació Jokkereendam.

La Stella Mondragón es nascuda a Colòmbia, va marxar del seu país fa 17 anys, inicialment per motius laboral i posteriorment per una recerca d’espais i oportunitats de les seves filles. Viu a Girona fa 11 anys.

Durant la seva formació universitària en medicina va realitzar treballs comunitaris a barris i àrees rurals de Colòmbia. A més del Grup d’Investigació en Salut Comunitària que pretenia apropar als estudiants de l’àrea de salut a la comunitat, conèixer les seves necessitats i generar processos d’apoderament i solucions de problemes. Com a metgessa a exercit en àrees rurals i de conflicte a Colòmbia durant un any. Durant 5 anys ha treballat com a pediatra en el Programa de Salut Escolar, d’atenció primària i epidemiologia al Servei de Salut Pública d’Aruba (Antilla Holandesa). Després va venir a Catalunya on ha exercit com a pediatra primer a Palamós i des de fa 9 anys a l’Hospital Santa Caterina de Salt. A l’any 2015 va fer una estada de 3 mesos a Sierra Leona com a membre de la ONG Emergency a l’Hospital Pediàtric i Quirúrgic en Goderich-Freetown. Com a estudiant universitària va ser activista essent secretaria de l’Associació Nacional d’Intern i Residents de Medellín (Colòmbia). Un cop aquí ha participat en el Col·lectiu Maloka de Colòmbia a Barcelona. Ara es membre actiu de l’Agenda Latinoamericana Mundial i de l’Espai Antiracista de Salt. També es voluntària del Servei d’Intervenció Educativa de Càritas.

La Khaoula Echaouech va néixer al Marroc i va arribar a Catalunya amb 9 anys. Actualment viu a La Bisbal. Es Graduada en Geografia, ordenació del Territori i Gestió del Medi Ambient per la Universitat de Girona. Des de sempre ha participat en iniciatives socials. Ha estat voluntària a Càritas ajudant a alumnes de primària a realitzar les tasques escolars i mentora en el Projecte Rossinyol de la Universitat de Girona. Participa activament en l’associació de veïnes i veïns del barri del Convent de la Bisbal, on treballen entre altres temes la cohesió social, la diversitat i la convivència. Actualment esta treballant per fer unes jornades de conscienciació del veïnat per mantenir el barri net.

El cicle “Siner[GI]es. Identitat, Diversitat i Inclusió” va arrancar el dijous 13 d’octubre amb la intervenció de Dolors Bassa, consellera de Treball, Serveis Socials i Famílies i se n’han fet dues sessions, la primera el diàleg “Construint identitats” amb Saïd el Kadaoui i Mostafà Shaimi, i la segona “Refugiats d’ara, d’abans i de sempre” amb Boban Minic i Mohamad Bitari.
Properes activitats del cicle “Siner[GI]es. Identitat, Diversitat i Inclusió”

Diàleg: Mercat laboral – Històries de la migració
Dijous 10 de novembre a les 19h
Aula A de la Casa de Cultura. Girona