Educació demà

Fruit de la col·laboració amb el projecte Educació Demà de la Fundació Jaume Bofill, des de la Fundació SER.GI acostem el seminari entorn el tema “DESAFIEM L’AVALUACIÓ”. Aquest projecte identifica les tendències de canvi amb més impacte en educació i promou la creació d’un ecosistema d’innovació a Catalunya. El format consta de dues sessions: una de seminari obert i l’altra de laboratori de co-creació (Camp Base i Edulab) i està obert a mestres, professorat, educadors i professionals de l’àmbit educatiu en general.

Vols conèixer com portar l’avaluació a la teva aula a un nou nivell? Inscriu-te al formulari al Camp Base i a l’Edulab i no t’ho deixis perdre!

Es pretén aportar reflexions, debats i iniciatives sobre com l’avaluació. No ha de ser només una fase del procés d’aprenentatge, sinó que ha de ser un motor de l’aprenentatge en sí mateix.

Actualment s’estan dissenyant nous enfocaments d’avaluació que crearan oportunitats perquè les escoles i els entorns educatius treballin amb els seus alumnes de maneres molt diferents (portafolis, rúbriques, distintius, badges, sistemes d’analítiques, etc.), i perquè es contempli l’avaluació com a eina formativa de regulació i autoregulació gratificant i no només allò que es fa al final del trimestre o del curs acadèmic.

Seminari Camp Base

dijous 16 de febrer de 18.00h a 20.00h. | Lloc: Centre Cultural La Mercè de Girona

Durant el Camp Base, de la mà de Coral Regí, directora de l’escola Virolai de Barcelona i membre del comitè científic d’Educació Demà de la Fundació Bofill, coneixerem aquests nous enfocaments i viurem experiències pràctiques i capdavanteres que ja s’estan desenvolupant a Catalunya.

• “Aprendre per transformar, avaluar per créixer”, experiència d’integració de l’avaluació a tots els nivells de l’escola, amb Marta Segura, mestra de primària a l’Escola Sadako de Barcelona.
  • “Coavaluant: entre mosquits i papallones”, experiència de coavaluació entre alumnes de 1r d’ESO a càrrec de Sílvia Zurita, professora de tecnologia i ciències, i cap d’estudis de l’Institut de Tordera.
  • “Com fer una bona truita?”, un tastet d’avaluació formadora de la mà de Mercè Mas, mestra de l’escola La Roureda de Sant Esteve Sesrovires, i membre del grup “Avaluar per Aprendre” de Rosa Sensat.

Els assistents podreu participar activament en el debat, conèixer recursos i aprofundir en diverses pràctiques inspiradores sobre com potenciar que l’avaluació serveixi a l’alumne per a fer-se responsable del seu procés d’aprenentatge, per saber on és i per on ha d’avançar. El seminari obert també ens mostrarà com l’avaluació, en tant que eina per orientar l’aprenentatge, ens ha de permetre millorar tant als alumnes, com als mestres com a la pròpia escola.

Edulab300x405_1Taller Edulab

dijous 23 de febrer de 18.00h a 20.00h. | Lloc: Centre Cultural La Mercè de Girona

Saps què és una rúbrica? Saps com fer-la servir per avaluar de forma més competencial els aprenentatges que es fan a les aules o la forma com estem educant? En aquest nou curs que comença vols reflexionar conjuntament sobre processos pràctics d’avaluació?

La tendència de l’avaluació educativa ajuda a la reflexió de les pràctiques docents per tal d’aconseguir resultats més significatius i una transformació real dels processos d’aprenentatge. I un dels recursos més útils que es poden utilitzar en l’avaluació com a eina de millora educativa són les rúbriques.

En aquest Edulab cocrearàs una rúbrica d’un procés d’aprenentatge i aprendràs una tècnica per crear-la amb el teu equip al teu centre educatiu. Tots els materials utilitzats en la seva creació estaran després disponibles al web Fundació per tal que els puguis fer servir posteriorment.

El laboratori serà conduït per Coral Regí, directora de l’Escola El Virolai de Barcelona, experta en innovació educativa i membre del comitè científic d’Educació Demà de la Fundació Bofill.

Així mateix, comptarem amb el suport de diversos docents talleristes que donaran suport als participants durant les dinàmiques de co-creació provinents de l’INS de Tordera i de l’Escola Sadako.

Accés lliure i gratuït.

El seminari obert es podrà seguir via Twitter @FundacioSERGI i @FundacioBofill amb el hashtag #eduDemà.

INSCRIPCIONS

[contact-form 26 “Educació Demà”]