Educació demà

Tendències educatives per al canvi educatiu

Fruit de la col·laboració amb el projecte Educació Demà de la Fundació Jaume Bofill, des de la Fundació SER.GI acostem el seminari entorn el tema “PERSONALITZACIÓ DE L’APRENENTATGE. Pràctiques centrades en l’alumne”. Aquest projecte identifica les tendències de canvi amb més impacte en educació i promou la creació d’un ecosistema d’innovació a Catalunya. El format consta de dues sessions: una de seminari obert (Camp Base) i un taller de co-creació (Edulab), obert a mestres, professorat, educadors i professionals de l’àmbit educatiu i social en general.

Vols saber com crear un itinerari personalitzat d’aprenentatge? Inscriu-te al formulari al Camp Base i a l’Edulab i no t’ho deixis perdre!

El repte és clar: generar entorns d’aprenentatge que transfereixin el poder de decisió i execució a l’alumnat. Si tothom disposa d’un entorn personalitzat d’aprenentatge fora l’escola (conjunt d’eines, recursos i connexions que fem servir per aprendre), potser fora bo transportar-lo a l’aula.

Com integrar aquest procés a l’aula? En primer lloc reafirmant que l’alumne s’ha d’implicar en el seu aprenentatge, contingut, recursos, procés, productes i avaluació de tot plegat. I en segon lloc, considerant qui dissenyarà, acompanyarà o orientarà aquest entorn personalitzat d’aprenentatge, quin seguiment, quin suport i qui l’exercirà.

Seminari Camp Base

dimarts 20 de febrer de 18.00h a 20.00h.
Lloc: Auditori de la Coma Cros – Sant Antoni, 1 – Salt

Durant el Camp Base, de la mà de Ramon Grau Sánchez, professor de secundària i director de l’Institut quatre Cantons del Poblenou i membre del comitè científic d’Educació Demà de la Fundació Bofill, reflexionarem i debatrem sobre què implica posar l’alumne al centre de l’aprenentatge i què significa traslladar aquesta personalització als ensenyants.

A part, coneixerem propostes de personalització de l’aprenentatge en acció a través de la vivència de les següents experiències educatives a Catalunya:

• “Treball per projectes: aprendre amb sentit”, escoltarem a l’Isaac Cirera i la Glòria Fernàndez, mestres de primària de l’Escola de Bordils.
  • “Itineraris personals d’aprenentatge”, per part d’en David Atzet, professor i director de la SINS Cardener de Sant Joan de Vilatorrada.
  • “La personalització de l’aprenentatge a partir dels fons d’identitat dels estudiants. Una experiència en educació superior”, a càrrec de Moisès Esteban Guitart, director de l’Institut de Recerca Educativa (IRE) de la UdG.

Els assistents podreu participar activament en el debat i respondre: quines preguntes ens hem de fer i quines decisions cal prendre en relació amb els temes a tractar, el continguts d’aprenentatge, els recursos, els productes i les evidències d’avaluació? Qui decidirà què?

Taller Edulab

dilluns 26 de febrer de 18.00h a 20.00h.
Lloc: Auditori de la Coma Cros – Sant Antoni, 1 – Salt

Vols saber com crear un itinerari personalitzat d’aprenentatge? O potser capgirar la classe amb els teus alumnes? A l’Edulab, dinamitzat per l’Oriol Ripoll, es posaran en pràctica noves solucions i co-crearem propostes per tal de situar al centre del seu procés d’aprenentatge en base a 5 conceptes clau: tema, continguts, recursos, productes i evidències d’aprenentatge.

Accés lliure i gratuït.

El seminari obert es podrà seguir via Twitter @FundacioSERGI i @FundacioBofill amb el hashtag #eduDemà.

Inscripcions