Celebració dels 30 anys de l’Escola d’Educadors Especialitzats de les comarques gironines

La jornada “Antics i nous reptes de l’educació social. 30 anys de l’Escola d’Educadors Especialitzats de les Comarques Gironines” es va celebrar el passat 11 de novembre de 2016, a la Facultat de Psicologia i Educació de la UdG en motiu de l’aniversari de l’arrancada d’aquesta escola.

El 2016 ha fet 30 anys que l’Escola d’Educadors Especialitzats de les Comarques Gironines va iniciar el primer curs de la primera promoció. El començament de l’Escola va representar un pas més per a la consolidació de l’actual professió d’educadors socials i ho va fer recollint la iniciativa i l’impuls de persones que tenien la voluntat de formar-se en allò que dia rera dia estaven fent en els seus llocs de treball.

La singularitat del projecte i dels objectius, l’equip que va estar al cas del seu desenvolupament, les persones que s’hi van formar i la seva oportunitat històrica van fer que encara ara sigui un referent en la professió i, també, en la implantació d’una manera d’entendre l’educació social.

Acompanyats per la Facultat de Psicologia i Educació de la Universitat de Girona, volem retre un reconeixement a l’equip que va impulsar l’Escola, a qui va formar part de l’equip docent, a qui va facilitar la implantació i també als alumnes que hi van passar, que van aplicar la seva proposta en la seva pràctica professional.

Des de llavors, han estat 30 anys de perspectives, de reptes, d’enfocaments, de contextos d’intervenció i de somnis. Ara, hem volgut crear una meravellosa oportunitat de parlar i conversar sobre quins han estat els reptes i les perspectives al llarg d’aquests 30 anys i també dels futurs.

És per això que des de la Fundació SER.GI i la Universitat de Girona es va impulsar aquesta jornada “Antics i nous reptes de l’educació social. 30 anys de l’Escola d’Educadors Especialitzats de les Comarques Gironines” que es va realitzar el passat 11 de novembre de 2016, a la Facultat de Psicologia i Educació de la UdG.

La metodologia Freinet, ahir i avui. Acte de fi de curs del MRPdeGirona

Aquest proper dimarts 28 de maig a les 18.00 h de la tarda es celebrarà l’acte de fi de curs del Moviment de Renovació Pedagògica de Girona que girarà a l’entorn de FREINET: AHIR i AVUI.

L’acte, conduit per en MON MARQUÈS, professor emèrit de Pedagogia de la Universitat de Girona, estarà dividit en dues parts: Una amb la presentació del llibre “Els vaig prometre el mar”, de Sebastián Gertrúdix, professor i membre de MRP i Sergi Bernal, geogràfic i documentalista; i l’altra, amb la participació de les escoles Nabí de Barcelona i l’escola 9d4t de Quart que en l’actualitat fan servir la metodologia Freinet.

II Jornada d’Acció Social: Joves i segones oportunitats educatives

La Federació d’Entitats Catalanes d’Acció Social (ECAS) conjuntament amb la Facultat d’Educació i Psicologia de la Universitat de Girona (UDG) organitzen la II Jornada d’Acció Social: Joves i segones oportunitats educatives el proper dia 24 de maig. Quan: 24 de maig de 2019, de 9 a 13h On: Facultat d’Educació i Psicologia de la Universitat […]

25 anys de solidaritat: Assemblea anual de la Coordinadora d’ONG Solidàries

Posem en valor la feina feta en 25 anys! Un any més participem a l’Assemblea anual de la Coordinadora d’ONG Solidàries celebrada aquest dissabte 4 de maig al Museu de la Mediterrània de Torroella de Montgrí. Ha estat una jornada de retrobaments, que ha servit també per a fer balanç i celebrar els nostres 25 […]