Aquest dijous 20 d'octubre: Presentació del llibre "Com millorar l’èxit educatiu de l’alumnat d’origen immigrat?"

Malgrat els esforços dels darrers anys en l’acollida de l’alumnat nouvingut i l’atenció a la diversitat cultural, els resultats educatius de l’alumnat d’origen immigrat continuen essent majoritàriament baixos. És evident que aquesta realitat respon a molts factors, però quins d’aquests factors es poden combatre des dels centres educatius? La predisposició a aprendre té molt a veure amb aspectes emocionals i relacionals… els tenim prou en compte en els nostres centres? Sabem detectar les pràctiques educatives generadores d’exclusió dins els centres? Quin rol hi tenim els docents? Com és la relació que tenim amb l’alumnat d’origen immigrat?
Per debatre sobre aquestes preguntes, la Fundació Jaume Bofill i la Fundació Servei Gironí de Pedagogia Social us conviden a l’acte en què intervindran:

Pep Gratacós, professor i tutor d’aula d’acollida a l’Institut Pere Alsius de Banyoles

Pilar Ugidos, mestra i directora de l’Escola Miquel Bleach de Barcelona

Tots dos són els autors del llibre Diversitat cultural i exclusió escolar. Dinàmiques educatives, relacions interpersonals i actituds del professorat .

També participaran:

Carles Serra, coordinador dels estudis de pedagogia de la Universitat de Girona

Caye Gómez, coordinador de Programes de Càritas Diocesana de Girona

Dijous 20 d’octubre, a les 18.30h

Edifici Mercadal de la Fundació Universitat de Girona: Innovació i formació.

Pl. Jordi de Sant Jordi, 1. 17001 GIRONA

Cal confirmar l’assistència clicant aquí

Durant l’acte es podrà adquirir el llibre:

Diversitat cultural i exclusió escolar. Dinàmiques educatives, relacions interpersonals i actituds del professorat, el darrer de la col·lecció Conciutadania Intercultural. Aquest llibre ens ajuda a comprendre com es genera l’exclusió i el fracàs escolar dels fills i filles de famílies d’origen immigrat. Ho fa a partir dels resultats d’investigacions etnogràfiques, de l’anàlisi de pràctiques escolars, i de la constatació de la gran influència que tenen les idees, conductes i accions del professorat en les condicions escolars que contribueixen a l’èxit educatiu de tot l’alumnat.

La col·lecció Conciutadania Intercultural ofereix recursos i materials, reflexius i d’aplicació a l’aula per la gestió de la diversitat sociocultural. Per a més informació: www.fbofill.cat/conciutadaniaintercultural

Organitzen:

Fundació Jaume Bofill | www.fbofill.cat
Provença, 324 | 08037 Barcelona | Tel. 934 588 700

Fundació Servei Gironí de Pedagogia Social | www.fundaciosergi.org
Pl. Lluís Companys, 12 | 17003 Girona | Tel. 972 213 050

La metodologia Freinet, ahir i avui. Acte de fi de curs del MRPdeGirona

Aquest proper dimarts 28 de maig a les 18.00 h de la tarda es celebrarà l’acte de fi de curs del Moviment de Renovació Pedagògica de Girona que girarà a l’entorn de FREINET: AHIR i AVUI.

L’acte, conduit per en MON MARQUÈS, professor emèrit de Pedagogia de la Universitat de Girona, estarà dividit en dues parts: Una amb la presentació del llibre “Els vaig prometre el mar”, de Sebastián Gertrúdix, professor i membre de MRP i Sergi Bernal, geogràfic i documentalista; i l’altra, amb la participació de les escoles Nabí de Barcelona i l’escola 9d4t de Quart que en l’actualitat fan servir la metodologia Freinet.

II Jornada d’Acció Social: Joves i segones oportunitats educatives

La Federació d’Entitats Catalanes d’Acció Social (ECAS) conjuntament amb la Facultat d’Educació i Psicologia de la Universitat de Girona (UDG) organitzen la II Jornada d’Acció Social: Joves i segones oportunitats educatives el proper dia 24 de maig. Quan: 24 de maig de 2019, de 9 a 13h On: Facultat d’Educació i Psicologia de la Universitat […]

25 anys de solidaritat: Assemblea anual de la Coordinadora d’ONG Solidàries

Posem en valor la feina feta en 25 anys! Un any més participem a l’Assemblea anual de la Coordinadora d’ONG Solidàries celebrada aquest dissabte 4 de maig al Museu de la Mediterrània de Torroella de Montgrí. Ha estat una jornada de retrobaments, que ha servit també per a fer balanç i celebrar els nostres 25 […]