Anàlisi geopolític a la segona taula de Siner[GI]es

Després d’haver sentit aquest divendres 6 d’octubre, el testimoni de sis noies i nois de Girona i Salt ,que ens han parlat de les fronteres que s’han trobat i com les han superar, la Fundació Ser.Gi convida a assistir a la Taula “Més enllà de les fronteres”.

La Taula tindrà lloc aquest dimecres dia 11 a les 19:00 h a l’Espai Marfà i comptarà amb en Pablo Tosco, fotoperiodista d’Intermon Oxfam, Karim Sabni, Girona Acull, i Tayssir Azouz, traductor de francès, filòleg i comunicador multilingüe.

En aquest diàleg, moderat per Marco Aparicio, professor de Dret Constitucional de la Universitat de Girona, es realitzarà un anàlisi geopolític de les causes dels desplaçament de les persones que fugen o que cerquen un futur millor en altres parts del món.

L’exposició anirà acompanyada de material fotogràfic i audiovisual que ajudarà a il·lustrar l’explicació dels tres integrants de la taula.

Tayssir Azouz
Tunis, 1986. Traductor de francès, filòleg i comunicador multilingüe. Grau en Llengües, Arts i Lletres – Especialitat en Relacions Transfrontereres (Universitat de Perpinyà). Màster en Estudis Superiors de Llengua, Literatura i Cultura Catalana (URV). Postgrau en Lideratge i Reptes Comercials (UdG).

Pablo Tosco
és Llicenciat en Comunicació Social per La universitat Nacional de Córdoba, Argentina (1999). Es va formar a l’Escola de  Cine y Televisión de la Universidad Nacional de Córdoba (1995). Va realitzar el Máster en Documental Creatiu per Universitat Autònoma de Barcelona (2001) i el Postgrau en Antropologia Visual per Universitat de Barcelona (2002). Des de 2004 documenta per Intermón Oxfam projectes de cooperació, desenvolupament i acció humanitària a Àfrica, Amèrica Llatina i Àsia. Ha estat a Angola, el Txad, República Centreafricana, Sudan del sud, Sudan, Marroc, Nicaragua, Perú, República Dominicana, Guatemala, Haití, Nepal, Equador, Tanzània, Somàlia, Etiòpia, Mauritània, Burkina Faso, Libèria, Sierra Leone. Gran part del seu treball s’ha centrat en documentar i fer visible les desigualtats i tragèdies que provoquen les migracions i els èxodes, la ruta migratòria de persones subsharianes que cerquen un futur a Europa i el conflicte siri i iraquià i l’impacta als països veïns com Jordània, Turquia i Líban.

Karim Sabni el Garraf
És membre de Girona Acull, i l’Espai Antiracista, president de ANCCAT 3.0 (Associació de nova ciutadania a Catalunya) i estudiant de treball social per la UNED.

Lliurament dels diplomes de les Beques escolars i universitàries a Salt

La Fundació Catalunya La Pedrera i la Fundació SER.GI fan el lliurament dels diplomes de les Beques escolars i universitàries a Salt. Un total de 43 alumnes de Salt han estat becats durant el darrer curs escolar. El projecte Beques escolars, iniciat l’any 2002, té com a objectiu oferir beques a estudiants en risc o situació d’exclusió social a través d’entitats socials de referència, per tal de prevenir el fracàs escolar. Des del 2016 es dona continuïtat a aquests alumnes en els seus estudis universitaris des del programa Beques universitàries. El projecte està liderat per la Fundació Catalunya La Pedrera, i a Salt el gestiona la Fundació SER.GI

Mecenatge

Primera Caminada Canina solidària