43 alumnes de Salt han estat becats durant el darrer curs escolar

Els programes Beques Escolars i Beques Universitàries són projectes liderats per la Fundació Catalunya La Pedrera, i que a Salt gestiona la Fundació SER.GI

Enguany es compleixen 10 anys de la participació de la Fundació SER.GI al Programa de Beques i des d’aleshores s’han atorgat un total de 323 beques

Aquest dimecres 20 de juny, la Fundació Catalunya La Pedrera i la Fundació SER.GI organitzen l’acte de lliurament de diplomes dels programes Beques escolars i universitàries a l’Auditori Complex Cultural Coma-Cros (17.00 h – c/ Sant Antoni, 1 de Salt).

L’acte comptarà amb les intervencions de Lluís Farrés, director de l’àrea de Coneixement i Recerca de la Fundació Catalunya La Pedrera; Fermí Cunill, regidor d’educació de l’Ajuntament de Salt, Lluís Monjas, inspector d’Ensenyament de la Generalitat; Lluís Puigdemont, director de la Fundació SER.GI.

El programa Beques escolars i Beques universitàries
Aquests programes van ser creats per la Fundació Catalunya La Pedrera amb la voluntat d’ajudar a les persones i oferir un millor futur als infants i joves que estan en situacions d’alt risc, tot donant-los una oportunitat de formació que permetrà encarar la seva vida adulta amb més garanties de poder ser un adult feliç i compromès amb la societat.

Els beneficiaris de les beques són proposats per les entitats col·laboradores del Programa, que des de la seva experiència i pràctica quotidiana poden seleccionar els perfils més adients per a participar-hi. La col·laboració amb la Fundació SER.GI es va iniciar l’any 2008, i des d’aleshores s’han atorgat un total de 323 beques. Enguany es compleixen 10 anys de la participació de la Fundació SER.GI al programa, la qual cosa és motiu de celebració. Per això, aquest acte serà especial i hi haurà sorpreses preparades pels alumnes.

Amb el programa de Beques es pretén donar suport econòmic i acompanyament tutorial a un perfil d’alumne amb potencial d’èxit educatiu, però que per la precarietat econòmica i per altres possibles mancances detectades al seu nucli familiar pot veure estroncat el seu itinerari educatiu/formatiu i, per tant, esdevenir un jove en risc d’exclusió social.

L’any passat la Fundació Catalunya La Pedrera va crear el programa Beques universitàries, que té l’objectiu de propiciar les condicions socials i econòmiques necessàries per a què els joves que han participat en el programa Beques Escolars durant l’educació obligatòria puguin accedir i finalitzar estudis universitaris.

Els objectius d’aquests dos programes són facilitar escenaris que permetin viure experiències comunicatives i de cooperació positives, entre pares i professionals de l’educació, i alumnes, i fer-los partícips com a agents actius del seu desenvolupament educatiu. També, contribuir a incrementar l’èxit acadèmic dels joves i a promoure la identificació i l’acció precoç de casos de fracàs escolar.

Es caracteritzen per la flexibilitat que permet adaptar-se al màxim al perfil i a les necessitats dels usuaris i també a la dinàmica de funcionament de les entitats col·laboradores. Un altre dels aspectes importants dels programes és el seguiment tutorial implícit a la beca i que es realitza a través de les entitats amb la finalitat que s’assoleixin els objectius establerts en cada cas. Les entitats es comprometen també a desenvolupar un paper de mediació i coordinació entre totes les parts implicades en el procés socioeducatiu de l’infant.

Resultats
En acabar el curs escolar 2017-2018, hi ha concedides 43 beques per a la incorporació de joves en acadèmies i centres de formació per reforçar diverses matèries curriculars, principalment les instrumentals de llengua.

Durant aquest curs, per la comissió de beques, es va acordar mantenir com a criteri de selecció de beneficiaris aquells alumnes que presentaven potencial “d’èxit escolar” i amb baixos nivells de renta familiar. En aquest sentit els alumnes i les famílies veuen en l’actuació del programa Beques escolars i Beques universitàries l’oportunitat de poder assegurar suport econòmic pels estudis dels seus fills.

La metodologia Freinet, ahir i avui. Acte de fi de curs del MRPdeGirona

Aquest proper dimarts 28 de maig a les 18.00 h de la tarda es celebrarà l’acte de fi de curs del Moviment de Renovació Pedagògica de Girona que girarà a l’entorn de FREINET: AHIR i AVUI.

L’acte, conduit per en MON MARQUÈS, professor emèrit de Pedagogia de la Universitat de Girona, estarà dividit en dues parts: Una amb la presentació del llibre “Els vaig prometre el mar”, de Sebastián Gertrúdix, professor i membre de MRP i Sergi Bernal, geogràfic i documentalista; i l’altra, amb la participació de les escoles Nabí de Barcelona i l’escola 9d4t de Quart que en l’actualitat fan servir la metodologia Freinet.

II Jornada d’Acció Social: Joves i segones oportunitats educatives

La Federació d’Entitats Catalanes d’Acció Social (ECAS) conjuntament amb la Facultat d’Educació i Psicologia de la Universitat de Girona (UDG) organitzen la II Jornada d’Acció Social: Joves i segones oportunitats educatives el proper dia 24 de maig. Quan: 24 de maig de 2019, de 9 a 13h On: Facultat d’Educació i Psicologia de la Universitat […]

25 anys de solidaritat: Assemblea anual de la Coordinadora d’ONG Solidàries

Posem en valor la feina feta en 25 anys! Un any més participem a l’Assemblea anual de la Coordinadora d’ONG Solidàries celebrada aquest dissabte 4 de maig al Museu de la Mediterrània de Torroella de Montgrí. Ha estat una jornada de retrobaments, que ha servit també per a fer balanç i celebrar els nostres 25 […]